Pealinna ühistranspordi operaator Tallinna Linnatranspordi AS, kuulutas välja riigihanke, millega ostab kütust uutele hangitavatele gaasibussidele. Hanke võitjaga sõlmitakse 10-aastane leping, mis sisaldab lisaks kütusele kahe gaasiterminali ehitamist ettevõtte territooriumile.

- Tartus on juba üle 60 surugaasil sõitvad bussi, nemad tangivad Eesti Gaasi rajatud CNG tanklates.
- Foto: Tartu Postimees/Scanpix
Kokku ostab ettevõte järgmise viie aasta jooksul 300 gaasibussi, mis moodustab rohkem kui poole Tallinna Linnatranspordi AS kasutuses olevast bussipargist. Uute busside prognoositav aastane läbisõit on 21-24 miljonit kilomeetrit, mille teenindamiseks surugaasi hangitaksegi.
„Hetkel käimasoleva Tallinna läbi ajaloo suurima bussihankega soovime muuta ühistranspordi oluliselt keskkonnasõbralikumaks ja efektiivsemaks säästes ainuüksi kütusekuludelt 30 protsenti,“ selgitas Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš, kelle sõnul eelistatakse surugaasi riigihankel võimalusel täies ulatuses kodumaist biometaani.
“Suurima ühistranspordiettevõttena peame näitama eeskuju ja lisaks paremale ühistranspordile panustama ka puhtamasse linnakeskkonda, mis samal ajal toetab kodumaise taastuvenergia sektori arengut.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tallinna Linnatranspordi surugaasi riigihange näeb ette ka tankimiseks vajaliku taristu ehitamist. Hanke võitja rajab linnaliinibusside tankimise gaasiterminalid ettevõtte bussidepoodes Peterburi teel 2020 aasta aprilliks ja Kadaka teel 2021 aasta märtsiks.
Vastavalt ettevõtte strateegilisele suunale asendatakse järgmistel aastatel kõik vanad diiselbussid maagaasi kasutavate linnaliinibussidega. Aastaks 2025 on ettevõte planeerinud loobuda kõikidest diiselbussidest Tallinna tänavatel.
Täna kuuluvad Tallinna Linnatranspordi bussiparki 520 bussi, millega teenindatakse pealinnas 72 bussiliini. Koos trammi- ja trolliliinidega teenindab ettevõtte aastas rohkem kui 140 miljonit sõitjat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.