Maanteeamet alustas 3. aprillil 2019, lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 145 kilomeetril ja 21 kilomeetri pikkuses tõstetakse kiirus 100 km/h-le.

- 110 km/h liikluspiirang Tartu maanteel.
- Foto: Eesti Meedia/Scanpix
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.
Võrreldes eelmise aastaga lisandub uue kohana Tallinna ringteel valminud Veneküla–Jüri 8-kilomeetrine lõik.
"Liiklusohutuse kaalutlustel me kõikidel 2+2 teelõikudel veel suurimat lubatud piirkiirust ei tõsta ning nendel lõikudel tuleb sõita 90 km/h," sõnab Maanteeameti liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa. „Kuna ilm võib aprillikuus olla veel heitlik, siis tuleb kindlasti jälgida ka ilma- ja teeolusid ning lähtuda sõidukiiruse valikul neist. Suurim lubatud kiirus on võimalus, mitte kohustus.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Piirkiiruste tõstmine on reguleeritud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi määrusega "Suurima lubatud sõidukiiruse suurendamise tingimused ja kord", määrus kehtestatakse "Liiklusseaduse" § 15 lõike 2 alusel. Piirkiiruse tõstmisel peab Maanteeamet arvestama ka üldist liiklusolukorda, riiklikult seatud eesmärke liiklusohutuse tagamiseks ning sõidukiiruse suurendamise reaalset vajadust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.