Royal Vopak N.V. ja Global Ports Investments PLC teatasid täna, et müüsid Baltimaade suurima sõltumatu naftatoodete terminalioperaatori Vopak E.O.S kõik aktsiad Abu Dhabi ettevõttele Liwathon. Logistikaettevõtte uus nimi on Liwathon E.O.S.

- Arnout Lugtmeijer müüb kõik Vopak E.O.S. aktsiad araablastele.
- Foto: Postimees/Scanpix
Tehingule eelnevalt oli Royal Vopak 2018. aasta augustis teatanud, et ettevõte kaalub mõnede terminalide müüki. Liwathoni äritegevuse fookus on vedelkütuste logistikal ja ladustamisel globaalsetel nišiturgudel.
„Tunneme heameelt Muuga sadamas tegutseva olulise terminaliettevõtte ostu üle. Hakkame koos kogenud juhtkonnaga ellu viima Liwathoni strateegiat, mis näeb ette vedelkütuste turgu teenindavate terminalide võrgustiku arendamist. Ettevõtte pädevus ja terminalitaristu on head eeldused Liwathon E.O.S.-i edasiseks arendamiseks,“ ütles Liwathoni juhatuse esimees Gert Tiivas.
„Kuna energiaturud on põhjalikult muutumas ja vedelkütuste globaalne nõudlus stabiilselt kasvab, siis näeme häid võimalusi meie meeskonna pädevuse rakendamiseks, et luua klientidele lisaväärtust,“ ütles Liwathon E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.
Suurbritannia investorile Barclay Rowlandile kuuluva Liwathoni peakorter asub rahvusvahelises finants- ja ärikeskuses Abu Dhabi Global Market (ADGM) Araabia Ühendemiraatides.
Eelmine suurtehing toimus Muugal aasta tagasi, kui Saksa logistikahiid Hamburger Hafen und Logistic Internationali (HHLA) ostis Anatoli Kanajevilt Transiidikeskuse konteinerterminali. Mullu sügisel müüs aga Tallinna Sadam avaliku enampakkumise korras Muuga sadamas asuva kivisöe terminali seadmed tervikvarana Soome ettevõttele Raunaheimo.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.