Kui vanasti tankisid välisvedajad enne laeva minekut Tallinnas paagid täis, siis täna teevad nad seda Lätis ning Eestis vaid pargitakse ja visatakse prügi autost välja, leiab ERAA president Einar Vallbaum diisliaktsiiside mõju kommenteerides.

- Neli Leedus tankivad Eesti veokit tekitavad meie riigieelarvesse kuni 4180 eurot saamata jäävat tulu.
- Foto: Olerex
Vallbaum tunnistab, et ka tema ise autoettevõtte omanikuna tangib Lätis. „Kui vanasti käisime Rootsis sinna ja tagasi kas Paldiski või Tallinna kaudu, siis nüüd oleme oma veoringid ümber muutnud nii, et tagasi tuleme Läti kaudu, kus autod paagid täis võtavad,“ tunnistas Vallbaum, kelle sõnul ei ole kõrge diisliaktsiisi probleem mitte üksnes selles, et välisvedajad ei too enam sentigi Eestisse raha, vaid see, et nad võtavad ära ka meie autovedajate töö.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahandusministeeriumi aktsiisimõjude uuring näitab, et aktsiise ei tohiks järsult ei tõsta ega langetada. Järgmine koalitsioon peaks uuringu koostajate hinnangul aga ootama kõigepealt ära turuosaliste eelmise aasta tulemused, mis on tõenäoliselt kehvenenud.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.