Euroopa plaanib ajutiselt keelustada lennud Boeingu 737 MAX 8 lennukitega, teatas asjale lähedal seisev allikas Bloombergile. Pühapäeval Etioopias toimunud lennuõnnetus tõstatas taas selle lennukimudeli turvalisuse küsimuse.

- SilkAir'i Boeing 737 Max 8 Singapuri lennujaamas.
- Foto: Scanpix/REUTERS/Edgar Su
Suurbritannia lennuamet teatas teisipäeval, et keelustas ajutiselt antud lennukimudeli lendamise oma õhuruumis, öeldes, et see meede on tingitud ettevaatusest, enne seda, kui ei ole teada täpseid andmeid Etioopia lennufirma lennuki mustast kastist.
Euroopa Lennundusohutusamet (EASA) peaks tegema vastava sammu lähiajal, ütles anonüümseks jääda soovinud allikas Bloombergi uudisteagentuurile.
Esmaspäeval peatasid Boeingu antud lennumudeli lennud Hiina, Indoneesia ja Singapur, Austraalia, Malaisia ja Norra. Reuters teatas, et 40% ülemaailmasest 737 MAX 8 lennukipargist on nüüd lennukeelu all.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Esmaspäeva õhtul kinnitas Ameerika Ühendriikide lennundusamet (FAA), et Boeing 737 MAX 8 lennukid on lennukõlblikud. Samal ajal on täna mitmed USA senaatorid, eesotsas demokraadi Elizabeth Warreni ja vabariiklase Mitt Romneyga kutsunud FAAd üles antud lennukite lendamise peatama, enne kui pole piisavalt tõendeid näitamaks, et see lennukimudel on täiesti ohutu.
Boeingu aktsia, mis langes eile 5,3% on täna kukkunud veel 7,2% 371,26 dollarini.
Seotud lood
Viimase poole aasta jooksul on lennukatastroofi sattunud kaks Boeing 737 Max 8 lennukit. Sama mudeliga lendab ka Nordicaga tihedat koostööd tegev LOT.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.