Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Arvamused e-CMRi vajaduse osas lähevad lahku
Asjaosaliste hinnangud kauba digitaalse saatedokumendi ehk e-CMRi vajaduse järele lähevad lahku: kes peab seda vältimatuks ning kellele sobib praegune lahendus.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul on olukord e-CMRi osas suhteliselt segane. “Osad riigid on leppega ühinenud, kuid puuduvad rakendusaktid ja vajalikud toimivad mehhanismid elektrooniliste dokumentide käitamiseks. Puudub näiteks elektrooniline isikutuvastus ja digiallkirjastamise võimalus, millega Eestis juba aastaid harjunud ollakse. See teeb saadetise data kasutamise digidokumendi mõistes keeruliseks,” märgib ta.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.