Alexela terminaliplaanid saavad Infortarilt tuge

Alexela juhil Marti Häälel on LNG lisanõudluse tekkest piirkonnas ainult hea meel.
Alexela juhil Marti Häälel on LNG lisanõudluse tekkest piirkonnas ainult hea...

Nii LNG turu arendamise kui ka konkreetselt punkerlaeva enda tekitatav nõudlus vaid soodustab Alexela plaani rajada Paldiskisse oma LNG-terminal.

Infortari, Eesti Gaasi ja Tallinki punkerlaev on Alexelale pigem klient kui konkurent, seda nii Soome terminalis kui ka tulevikus ehk Paldiski terminalis, kinnitas Alexela Grupi juhatuse liige Marti Hääl.

"Meie plaane Paldiskis sellise laeva tulek ainult toetab. See suurendab meie nõudlust ja ka neil endil on lõpuks ju vaja kõige lähemat võimalikku kohta, kus oma punkerlaeva tankida. Mida lähemalt nad LNG pardale võtta saavad, seda soodsam see on, mida kaugemal vaja käia, seda ajamahukam. Nii käis see ka laevade õliga punkerdamisel," kommenteeris Hääl.

Hääl ütles, et igasugune investeering, mis LNG kasutamist merel suurendaks, on Alexela seisukohast positiivne. Märgiline on ka see, et just laevandusfirmad soovivad sellega tegeleda. "Kui nüüd Infortar ja Tallink, kui laevandusettevõtted ise näevad, et sektor LNG poole liigub, siis see teeb ainult head meelt, sest mina olen selles veendunud olnud juba aastaid," rääkis Hääl.

Teisipäeval teatas Tallinki suuromanik Infortar, et otsustas hankida 6000kuupmeetrise mahutavusega punkerlaeva LNG pakkumiseks Soome lahel ja Botnia lahe lõunaosas. Euroopa ühendamise rahastusest 20protsendilise toetuse saanud laev läheb maksma 36 miljonit eurot ja saab valmis 2020. aastaks.

2020. aastal peaks valmima ka Alexela LNG-terminal Soomes Haminas. Esimeses etapis ehitatakse 30 000 m3 mahuti koos LNG-laevadelt vastuvõtmise, gaasistamise ja ümberlaadimise võimekusega. Samuti alustatakse terminalist maismaa- ja meretranspordi varustamisega. Tulevikus on plaanis ehitada juurde veel teine, 20 000 m3 mahuti. Projekti ehitus algas 2017. aasta lõpus ning ehitusaeg on ligi 3 aastat.

Alexela on pikalt pidanud ka plaani rajada Paldiskisse LNG-terminal. Algselt pidi saama sellest regionaalne terminal, ning Euroopast taotleti sellele 344 miljoni euro suurust toetust, kuid Euroopa Komisjon jättis projekti toetuseta.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.7964602
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0710076
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204593
Filipiinide peeso PHP 59,09 0.3924367
Hiina jüaan CNY 7,61 -0.0118189
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.040464
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0094429
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.3619467
India ruupia INR 80,66 0.2211757
Indoneesia ruupia IDR 15931,93 0.1462096
Islandi kroon ISK 135,47 0.0516987
Jaapani jeen JPY 125,46 -0.1432665
Kanada dollar CAD 1,50 0.1674145
LAV rand ZAR 15,73 -0.923757
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,54 0.1965347
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2778682
Mehhiko peeso MXN 21,79 0.0344367
Norra kroon NOK 9,78 0.4149463
Poola slott PLN 4,33 -0.0092396
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3199364
Rumeenia leu RON 4,75 0.1052831
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0783341
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.1266697
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1057921
Taani kroon DKK 7,46 0.0201097
Tai baht THB 35,34 0.3040092
Tšehhi kroon CZK 25,66 0.0350905
Türgi liir TRY 6,03 0.0199104
Ukraina grivna UAH 30,59 -0.1286224
Ungari forint HUF 317,37 0.132513
USA dollar USD 1,13 -0.0176445
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.599056
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.1524704
Vene rubla RUB 74,26 -0.2217098

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019