Mercedes-Benz alustas Tesla positsiooni ründamist

Mercedes-Benz EQC  Foto: Daimler

Mercedes-Benz avalikustas eile oma kauaoodatud elektrilise linnamaasturi EQC, andes sellega stardipaugu Saksa autotootjate rünnakule Tesla vastu kiiresti kasvaval kallima hinnaklassiga elektriautode turul.

Kõik kolm Saksamaa suurtootjat, Daimler, BMW ja Volkswagen, näitavad sel sügisel ja talvel oma uusi tippklassi elektriautosid, millega soovitakse vastu astuda 44 miljardi euro suuruse turuväärtusega Teslale, kirjutab Äripäeva Investor.

Kõrgema hinnaklassiga elektriautode turul on Tesla praegu kindel liider, kui ta plaanib oma Model 3 autot müüa käesoleval aastal 50 000 tükki ning seda kogust järgmisel aastal peaaegu kahekordistada.

- Autol on neli elektrimootorit, iga ratta juures üks, mis teeb temast nelikveolise linnamaasturi.

- Elektrimootorite koguvõimsus on 300 kW ja maksimaalne pöördemoment 765 Nm.

- Liitium-ioon akude võimsus on kokku 80 kWh

- Sõiduulatus sõltub juhi valitud sõidustiilist, kuid hinnanguliselt peaks see jääma vahemikku 400-500 km.

- Laadimine käib läbi MB CCS-i (Mercedes-Benz Combined Charging System), mis võimaldab kasutada nii Euroopa kiirlaadimis-süsteemi, kui ka Eestis kasutatavat Jaapani CHAdeMO standardit.

- Auto seeriatootmine algab 2019. aastal Saksamaal Bremenis.

- Akude tootmiseks avab Mercedes eraldi tehase Dresdeni lähistel asuvas Kamenzis.  

Allikas: Mercedes-Benz

Daimlerile kuuluv Mercedes-Benz avalikustas oma esimese EQ-seeria elektrilise auto, linnamaasturi EQC eile Stockholmis. Selle sündmuse eel oli Mercedes-Benz tekitanud kõvasti ootusärevust sotsiaalmeedias ning ka lansseerimise asukoht on valitud vastavalt sellele, et võita rohkem tähelepanu noorte keskkonnateadlike tarbijate seas.

Autode müügiprognoosiga tegelevad ettevõtted arvavad, et Saksa autotootjad võivad jõuliselt Tesla turuosa ära võtta luksuslike elektriautode seas, kus Teslal praegu ei olegi sisuliselt konkurentsi.

Analüüsifirma LMC Automotive prognoosib, et Saksa autotootjate turule tulekuga langeb Tesla turuosa elektriautode turul järgmise kümnendi jooksul praeguselt 12,3% pealt 2,8% peale. Seda isegi olukorras, kus absoluutväärtuses prognoosib analüüsifirma Tesla autode müüginumbri suurenemist.

Teslale konkurentsi pakkumiseks on kolm Saksa autotootjat hakanud koostöös Fordiga arendama elektriautode laadimisvõrku suurte maanteede äärde.

Uus Mercedes EQC, mis peaks esimese kliendini jõudma järgmisel aastal ja tema hind prognoositakse ligilähedasena Mercedese GLC mudeli maksumusele (Eestis alates 47 412 eurost). Sellega saadakse võistelda sarnases hinnaklassis Tesla Model 3-ga, mille hind on 49 000 dollari juures. Tesla Model X, millega EQC peamiselt konkureerib, maksab aga juba üle 70 000 euro.

Mercedese EQC-le järgnevad väikeste vahedega Volkswagenile kuuluvate Audi ja Porsche elektriautode esitlused ning ka BMW uue elektriauto esitlus.

Audi alustas sel nädalal oma e-Tron linnamaasturi tootmist ning selle esmaesitlus tuleb 17. septembril San Franciscos, kõigest 60 kilomeetrit Tesla Freemontis asuvast tehasest eemal. E-Troni oodatakse müügisaalidesse järgmise aasta alguses, millele järgnevad kaks elektrimootoriga Audi mudelit ning Porsche Taycan elektriauto 2020. aastal.

BMW esitleb oma järgmist elektriautot, Vision iNexti, mis on küll veel kontsept auto faasis, viie päeva jooksul neljas linnas – Münchenis, New Yorgis, Pekingis ja San Franciscos.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150