• 04.09.18, 11:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes lahvatas skandaal biolisandiga kütuse ümber

Soomes on autode maaletooja Veho töökodadesse toodud müstilist halba kütust tankinud autosid, kirjutas Kauppalehti. Kahtlustati Neste E10 bensiini, kuid Neste lükkas täna hommikul väited ebakvaliteetsest kütusest ümber.
Soomes lahvatas skandaal biolisandiga kütuse ümber
  • Foto: Raul Mee
Kauppalehti andmetel on tulnud viimasel nädalal tangitud autosid parandusse viia, rikkeid on esinenud Mercedes-Benzi, Citroeni ja Peugeot’ sõiduautodes, kirjutab tänane Äripäev.
Autode asemel tundub viga olevat mootorisse jõudnud kütuses. Kauppalehti lugeja arvates on kahtlane kütus Neste uuendatud kütus Futura 95 E10, mis sisaldab 10 protsenti biokomponenti.
Kahtlus tuleneb lugeja enda kasutatud tanklast ja kütusest. Soomes Mercedes-Benzi maale toov ja hooldav Veho kinnitas tähelepanekut rikete kohta ja kütusest põhjustatud probleeme autodel, aga ei kinnitanud kahtlust kütuse päritolu kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Kauppalehtile antud vihje rikke kohta vastab tõele. Veho töökodades on käinud kliente, kelle autos on häiretuluke põlema läinud. Kõik juhtumid puudutavad bensiinimootoreid. Esialgse uurimisega pole me rikke põhjustajat tuvastanud. Ühtki autot pole töökotta veetud, kõigiga on ise kohale sõidetud,” teatas ettevõtte kommunikatsioonijuht Pekka Koski.
Pärast kütuse vahetamist on kõik autod normaalselt töötanud. Asja uuritakse koos tootjaga ning Veho võtab juhtumit väga tõsiselt. Koos ekspertide ja autotootjaga üritatakse probleemis selgusele jõuda. “Kui kliendi autol läheb häiretuluke põlema, soovitame ühendust võtta maaletooja hooldajaga,” lisas Koski.
Neste kinnitas Kauppalehtile kütuse Futura 95 E10 kohta tulnud kahtlusi, lubades asja kiiresti uurida. Neste tanklate ja kütuste eest vastutava kommunikatsioonijuhi Sanna Hellstedti teatel on neile jõudnud teateid bensiinimootoriga autode probleemidest.
Pärast seda juhtumit analüüsiski Neste oma kütuseproove ning Sanna Hellstedt teatas täna hommikul, et kütuseproovide analüüsid ei kinnitanud, et Neste Futura bensiin võiks olla tekkinud probleemi põhjuseks.
"Ka viitavad analüüsid, et probleemi ei ole põhjustanud etanool, mida kasutatakse bensiinis biokomponendina," kinnitas Hellstedt.
Eestis müüdava bensiini 95 biokomponendi sisaldus on 5%, ehk kütuse tähis oktoobris kehtima hakkava uue seaduse järgi on E5. Diislikütuse biokomponendi osa on 3,5%, ehk uue tähistusega B3,5. 98 bensiinil biolisandit ei ole.
Tuleva aasta aprillist hakatakse aga meilgi müüma E10 kütust, ehk 10% biolisandiga bensiini 95. Diisel saab uue tähise B7, ehk biolisandi protsent saab olema 7.
Bensiinile 98 ei tule biolisandit ka tuleval aastal. Kahetaktilistel mootoritel ja vanematel autodel soovitatakse tulevikus eelistada pigem kas 98 bensiini või E5 bensiini, mis jääb väidetavalt meie tanklatesse müügile ka tulevikus.
Millistel sõidukitel võib 10% biolisandiga bensiini kasutada, saab vaadata Maanteeameti kodulehelt.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele