4. september 2018
Jaga lugu:

Soomes lahvatas skandaal biolisandiga kütuse ümber

Foto: Raul Mee

Soomes on autode maaletooja Veho töökodadesse toodud müstilist halba kütust tankinud autosid, kirjutas Kauppalehti. Kahtlustati Neste E10 bensiini, kuid Neste lükkas täna hommikul väited ebakvaliteetsest kütusest ümber.

Kauppalehti andmetel on tulnud viimasel nädalal tangitud autosid parandusse viia, rikkeid on esinenud Mercedes-Benzi, Citroeni ja Peugeot’ sõiduautodes, kirjutab tänane Äripäev.

Autode asemel tundub viga olevat mootorisse jõudnud kütuses. Kauppalehti lugeja arvates on kahtlane kütus Neste uuendatud kütus Futura 95 E10, mis sisaldab 10 protsenti biokomponenti.

Kahtlus tuleneb lugeja enda kasutatud tanklast ja kütusest. Soomes Mercedes-Benzi maale toov ja hooldav Veho kinnitas tähelepanekut rikete kohta ja kütusest põhjustatud probleeme autodel, aga ei kinnitanud kahtlust kütuse päritolu kohta.

“Kauppalehtile antud vihje rikke kohta vastab tõele. Veho töökodades on käinud kliente, kelle autos on häiretuluke põlema läinud. Kõik juhtumid puudutavad bensiinimootoreid. Esialgse uurimisega pole me rikke põhjustajat tuvastanud. Ühtki autot pole töökotta veetud, kõigiga on ise kohale sõidetud,” teatas ettevõtte kommunikatsioonijuht Pekka Koski.

Pärast kütuse vahetamist on kõik autod normaalselt töötanud. Asja uuritakse koos tootjaga ning Veho võtab juhtumit väga tõsiselt. Koos ekspertide ja autotootjaga üritatakse probleemis selgusele jõuda. “Kui kliendi autol läheb häiretuluke põlema, soovitame ühendust võtta maaletooja hooldajaga,” lisas Koski.

Neste kinnitas Kauppalehtile kütuse Futura 95 E10 kohta tulnud kahtlusi, lubades asja kiiresti uurida. Neste tanklate ja kütuste eest vastutava kommunikatsioonijuhi Sanna Hellstedti teatel on neile jõudnud teateid bensiinimootoriga autode probleemidest.

Pärast seda juhtumit analüüsiski Neste oma kütuseproove ning Sanna Hellstedt teatas täna hommikul, et kütuseproovide analüüsid ei kinnitanud, et Neste Futura bensiin võiks olla tekkinud probleemi põhjuseks.

"Ka viitavad analüüsid, et probleemi ei ole põhjustanud etanool, mida kasutatakse bensiinis biokomponendina," kinnitas Hellstedt.

Eestis müüdava bensiini 95 biokomponendi sisaldus on 5%, ehk kütuse tähis oktoobris kehtima hakkava uue seaduse järgi on E5. Diislikütuse biokomponendi osa on 3,5%, ehk uue tähistusega B3,5. 98 bensiinil biolisandit ei ole.

Tuleva aasta aprillist hakatakse aga meilgi müüma E10 kütust, ehk 10% biolisandiga bensiini 95. Diisel saab uue tähise B7, ehk biolisandi protsent saab olema 7.

Bensiinile 98 ei tule biolisandit ka tuleval aastal. Kahetaktilistel mootoritel ja vanematel autodel soovitatakse tulevikus eelistada pigem kas 98 bensiini või E5 bensiini, mis jääb väidetavalt meie tanklatesse müügile ka tulevikus.

Millistel sõidukitel võib 10% biolisandiga bensiini kasutada, saab vaadata Maanteeameti kodulehelt.

Autor: Äripaev

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee