Eesti suuremaid kütuse jae- ja hulgimüüjaid koondava Eesti Õliühingu hinnangul ohustaks kütuse jätkuv hinnatõus maailmaturul Eesti majandust ning soovib seetõttu jätkata debatti aktsiiside alandamise osas.
Eestis tõsteti aktsiise ajal, mil mootorikütuste hinnad maailmaturul olid erakordselt madalad, kuid täna on nafta hinnatõusu mõjul kütuste sisseostuhinnad järsult tõusmas ning koos kõrgete maksudega kujunev mootorikütuste jaemüügihind annab valusa hoobi nii tarbijate kui ettevõtete rahakotile, teatas Õliühing.
Ainuüksi võrreldes käesoleva aasta algusega on bensiini hind Eestis tõusnud enam kui kümme protsenti ning jaemüügihinnad on tänaseks paiguti jõudnud 1.4 euroni liitri eest. Õliühingu ja AS-i Jetoil juhatuse liikme Deniss Kimmo sõnul ei jõua kesine majanduskasvu protsent tavatarbija rahakotti, sest hinnatõusud söövad selle enne ära.
„Kütusehinnad veavad üles ka kõiki teisi hindu. Ainus meede, millega Eesti riik saab sellest globaalsest trendist mõjutatud hinnatendentsi suunata, on aktsiiside alandamine. Aktsiisid mõjutavad meie ettevõtjaid, tavatarbijaid ja siia saabuvaid, või täpsemalt öeldes saabumata jäävaid turiste - nagu näitavad nii Statistikaameti andmed, kui ka laevafirmade tehtud avaldused,“ sõnas Kimmo. Väikese majanduskasvu üle rõõmustamine oleks Kimmo sõnul ebaõige, sest inimeste elatustase sellest ei kasva.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.