• 07.05.18, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tehisintellekt asendab tõstukijuhtide töö

Autonoomsed tõstukid muutuvad tõstukijuhtide palgasurve tõttu lähitulevikus tavapärasteks ning kaugel pole ka aeg, mil laomaailmas hakkab valitsema tõstukite tehisintellekt, tunnistas Linde robootika Ida ja Kagu-Euroopa piirkondlik juht Filip Rozanski logistikauudistele.
Linde robottõstuk
  • Linde robottõstuk
  • Foto: Linde Robotics
Autonoomsed tõstukid on turul olnud juba mõnda aega, nende kasutamine ei ole aga väga palju kasvanud. Kas see võiks juhtuda lähitulevikus?
Jah, kindlasti, kuna tootmise suurendamiseks ja efektiivsemaks muutmiseks on vaja täiendavaid ressursse ja autonoomsed tõstukid on parim alternatiiv töötajatele, keda on kõigil raske leida. Peeaegu kõigis Euroopa riikides on sama probleem – ei ole võimlaik leida inimesi, kes pakutava palga eest on valmis tööle tulema, seega palgasurve on väga suur.
Teiseks põhjuseks on autonoomsete tõstukite maine keeruliste masinatena, mida on ka raske töös hoida. Linde Robotics tooted baseeruvad aga tavalistel tõstukitel, seega saavad nende hooldamisega hakkama ka tänased mehaanikud. Kolmas põhjus on hind, mis koos Logistics 4.0 arengutega on hakanud oluliselt langema ja muutunud kättesaadavaks paljudele klientidele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

TULEKUL
KONVERENTS LAOSEIS 2018
Valdmäe Töösturpark
- Mis toimub laopindade turul? Kas Stock-office populaarsus jätkub?
- Kuidas muuta olemasolev ladu kulusäästlikumaks ilma hiigelinvesteeringuid tegemata?
- Kuidas parandada Eestis tõstukijuhtide koolitusreegleid?
- Milliseid töölepingu vorme on mõistlik ladudes kasutada?
- Kuidas häid laotöötajaid leida ja motiveerida?
- Millal tõstukid ilma juhita tööle hakkavad?
Lisaks mitmed teised laomajandust muudutavad aktuaalsed teemad.
Tutvu programmiga lähemalt  SIIN
Registreeru konverentsile  SIIN
Peamine takistus autonoomsete tõstukite kasutusevõtul on vajadus spetsiaalse infrastruktuuri järele. Kas täna saab hakkama ka ilma selleta?
Olukord on täiesti muutunud. Linde Robotics ei vaja enam üldse mitte mingisugust spetsiaalset infrastruktuuri. Kõik tõstukid töötavad ilma reflektorite, induktsioonjuhtmete või muude sarnaste lahendusteta. Meie kasutatav tehnoloogia võimaldab juhtida tõstukeid olemasoleva keskkonna – seinte, riiulite jms abil.
Hind on alati iga tehnoloogia puhul oluline argument. Kas autonoomsete tõstukite hind on langemas?
Jah, uute tehnoloogiate hind on alati kõrge, aga koos suureneva huvi ja tellimuste arvuga saab ka tootja oma tegevust paremini ja efektiivsemalt korraldada ja pakkuda paremat hinda. Kuna Linde Robotics tõstukid baseeruvad standardsel toodangul, siis ei ole vaja autonoomsete lahenduste jaoks eraldi tootmisliini, piisab ainult automaatikaseadmete ja tarkvara lisamisest.
Kas autonoomsed tõstukid sobivad ka väiksematele ettevõtetele?
Eriti hästi sobivad nad ettevõttele, mis töötab kolmes vahetuses ja millel on palju korduvaid tegevusi. Ükskõik kui suur see ettevõte siis ka poleks.
Millised on autonoomsete tõstukite ja süsteemide järgmised trendid?
Järgmiseks on tulemas tõstukite tehisintellekt, mis saab kindlasti valitsevaks. Lähitulevikus on plaanis jõuda lahendusteni, mis saavad ise hakkama veoautode peale ja mahalaadimistega ning on võimelised töötama ka välitingimustes.
Filip Rozanski esineb samateemalise põhjalikuma ettekandega 24. mail toimuval Laoseis 2018 konverentsil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Viimased uudised

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele