Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha otsiva Peter Vesterbacka sõnul on praegune plaan, et rongiga saaks sõita 2024.aasta jõuluõhtul.

- Peter Vesterbacka.
- Foto: Andras Kralla
„See oleks tore jõulukink meile kõigile,“ ütles Vesterbacka kolmapäeval Helsingis Metropolia kutsekõrgkoolis peetud kõnes. Tema sõnul on arvestustesse veidi pinget lisatud.
Tunnelihange tegi novembris sammu edasi, kui ettevõtted Pöyry, A-Insinöörit, Fira ja FinEst Bay Area Development kirjutasid alla eelleppe tunneli planeerimise ja ehitamise kohta.
Konsortsium töötab nüüd välja täpsemaid plaane koos Hiina partneritega. Vesterbacka sõnul antakse neist teada veel jaanuari jooksul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tunneli hinnaks on arvestatud 15 miljardit eurot. Vesterbacka sõnul on ta saanud plaanile investoritelt positiivset tagasisidet ja uudiseid oodatakse lähiajal. Praeguse plaani järgi tuleks 70 protsenti rahastusest Hiina investoritelt ja 30 protsenti Põhjamaade pansionifondidelt.
Seniste arvestuste kohaselt peaks tunnel ennast 37 aastaga tasa teenima puhtalt reisiliiklusega.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.