Maanteeamet alles pingutab, et sõlmida leppeid teekasutusmaksu mugavaks tasumiseks näiteks piiriäärsetes tanklates, samal ajal on abikäe ulatanud Läti ettevõtted.

- Veokid.
- Foto: Andres Haabu
Uue aasta alguses kehtima hakanud teekasutustasu maksmine on toonud kaasa küsimusi mitte ainult Eesti ettevõtjate, vaid ka lõunanaabrite veokijuhtide seas. Mitmed Läti ja Leedu veokijuhid on pöördunud teemaksu tasumise sooviga tanklatesse.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum ütles, et teekasutustasude väljatöötamisel tegi assotsiatsioon ettepaneku, et teekasutustasu peaks saama tasuda Venemaa poolt tulles piiripunktides ja EL poolt tulles kindlasti ka piirile kõige lähemal olevas bensiinijaamas, nii nagu seda on võimalik teha Lätis ja Leedus. Samuti tegid nad ettepaneku, et teemaksu saaks tasuda laevaga tulles juba laevas. Need ettepanekud ei ole veel realiseerunud.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu märkis, et erasektori koostööpartnerite leidmine on maanteeameti töö. „Nad on teinud pakkumisi teekasutustasu vahendada mitmetele ettevõtjatele, aga see sõltub ettevõtjast, kas ja millistel tingimustel ta seda teha soovib,“ nentis Künnapuu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
5. jaanuari õhtuks oli teekasutustasu laekunud 2,92 miljonit eurot. 75% oli tasutud Eesti sõidukite ja 25% teiste riikide sõidukite eest.
Autor: Inga Lill, Äripäev
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.