• 08.01.18, 09:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlased aitavad Eestil teemaksu koguda

Maanteeamet alles pingutab, et sõlmida leppeid teekasutusmaksu mugavaks tasumiseks näiteks piiriäärsetes tanklates, samal ajal on abikäe ulatanud Läti ettevõtted.
Veokid.
  • Veokid.
  • Foto: Andres Haabu
Uue aasta alguses kehtima hakanud teekasutustasu maksmine on toonud kaasa küsimusi mitte ainult Eesti ettevõtjate, vaid ka lõunanaabrite veokijuhtide seas. Mitmed Läti ja Leedu veokijuhid on pöördunud teemaksu tasumise sooviga tanklatesse.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum ütles, et teekasutustasude väljatöötamisel tegi assotsiatsioon ettepaneku, et teekasutustasu peaks saama tasuda Venemaa poolt tulles piiripunktides ja EL poolt tulles kindlasti ka piirile kõige lähemal olevas bensiinijaamas, nii nagu seda on võimalik teha Lätis ja Leedus. Samuti tegid nad ettepaneku, et teemaksu saaks tasuda laevaga tulles juba laevas. Need ettepanekud ei ole veel realiseerunud.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu märkis, et erasektori koostööpartnerite leidmine on maanteeameti töö. „Nad on teinud pakkumisi teekasutustasu vahendada mitmetele ettevõtjatele, aga see sõltub ettevõtjast, kas ja millistel tingimustel ta seda teha soovib,“ nentis Künnapuu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

5. jaanuari õhtuks oli teekasutustasu laekunud 2,92 miljonit eurot. 75% oli tasutud Eesti sõidukite ja 25% teiste riikide sõidukite eest.
Loe pikemalt Äripäevast
Autor: Inga Lill, Äripäev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele