Esitasime 14. novembril toimuva Logistika Aastakonverentsi eel kolm küsimust veonduse ja logistika ekspert Jüri Suursoole, kes konverentsil räägib. pakendamisest ja kinnitamisest tulenevatest ohtudest.
- Jüri Suursoo Foto: Sven Arbet
Riigikogus on arutlusel uus autoveoseadus. Kuidas ja kui palju see vedajate elu muudab?
Muudatusi on eelnõus kajastamist leidnud mitmeid, kuid neid, mis minu arvates on olulisemad ning mõjutavad vedajate tööd, võib välja tuua kaks:
Täpsustatud on protsessi osaliste vastutus, eeskätt saatja ja vedaja vastutus. Tegemist on võlaõigusseaduses kirjeldatud tsiviilõigusliku vastutuse ja autoveoseaduses kirjeldatud haldusõigusliku vastutuse kooskõlla viimisega koos sellega kaasnevate sanktsioonidega.Veondusettevõtte veokorraldaja kohustuste kirjeldamine ning vastutuse kasv ja selle kooskõlla viimine Euroopa Liidu tavadega.
Kuivõrd autoveoseaduse rakendamine nõuab mitme rakendusakti vastuvõtmist, siis lõplikku hinnangut on raske anda.
tule kuulama
Jüri Suursoo räägib pakendamisest ja kinnitamisest tulenevatest ohtudest 14. novembril toimuval Logistika Aastakonverentsil. Uuri programmi
SIIT ja registreeru
SIIN.
Kas ohtlike veoste vedamisel petetakse palju? Tehakse seda pigem teadmatusest või teadlikult?
Probleem on tõsine, mitmed eksperdid on viidanud olulistele rikkumistele ja nende rikkumiste osakaalu hinnatakse erinevalt. Iga reegel, sealhulgas ka ohtlike veoste vedamiste reeglid, on täitmiseks. Nende täitmisest kõrvalehiilimine kahjustab neid, kes reegleid täidavad. Rikkumiste põhjused on nii teadmatusest (eriti veosesaatjate poolselt) kui ka teadlikult (lootuses, et midagi ei juhtu) majandusliku edu saamiseks.
Milline on teie nägemus vedude tulevikustsenaariumist?
Senikaua, kui tootmine ja tarbimine toimub erinevates kohtades, ei saa veoste vedamiseta kuidagi hakkama. Eesti ekspordi/impordi vedude tuleviku kujundab globaliseerumine ja uued turud ning tarnijad. Kindlasti tulevad uued kaasaegsemad tehnilised ja tehnoloogilised lahendused. Protsessi aeg hakkab määrama tänasest olulisemat rolli. Mida suurem on ühiskonna rikkus, seda vähem saavad määravaks kulutused ja hind. Keskkonnasõbralikkus ja energiatarbimise minimeerimine jäävad oluliseks ja võivad kujuneda ka piiravaks teguriks.
Seotud lood
14. novembril toimub traditsiooniline Logistika Aastakonverents, kus valime taas välja ka Aasta Logistikateo. Tänavu juba 16. korda toimuvale konkursile laekus 7 logistikategu, mille vahel Sul, hea lugeja, on võimalus nüüd valida oma lemmik. Vali alljärgnevate kandidaatide hulgast oma lemmik ja hääleta!
14. novembril 2017 toimub iga-aastane logistikasektori suursündmus Logistika aastakonverents, mis keskendub tänavu pakendamisele ja kauba teekonnale.
Ergo Insurance’i veosekindlustuse riskijuht Vadim Paltmanni sõnul on vedajad üldiselt lepingutingimustega kursis. Pigem võib veo tellijale tulla üllatusena, et vedaja ei vastutagi kogu kahju eest.
19. Logistika Aastakonverentsile on registreerunud juba üle 90 huvilise.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele