Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Plaanitud muudatused kaubikute ja sõiduautode omatarbe käibemaksuga maksustamisel
Kui juba muudatusi teha, siis teha ikka nii, et segadus oleks totaalne, kirjutab käibemaksuekspert Tõnis Elling teemaveebis raamatupidaja.ee, kommenteerides plaanitud muudatusi sõidukite käibemaksustamisel.
Foto: Raul Mee
Lugedes kooskõlastusringil oleva käibemaksuseaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse seletuskirja, selgub, et valitsus plaanib muuta ettevõtte valduses olevate kaubikute ja teatud sõiduautode omatarbe maksustamise aluseid. Kui praegu kehtivas käibemaksuseaduses (KMS) puudub üldse eraldi sõiduauto omatarbe maksustamise säte (visati KMS välja seoses sisendkäibemaksu 50% mahaarvamise piirangu seadmisega 2014. aasta lõpul), siis nüüd plaanitakse ettevõtluses kasutatavate kaubikute (N1 kategooria) ja taksode ning õppesõiduautode omatarbe maksustamise alused viia kooskõlla plaanitavate tulumaksuseaduse muudatustega erisoodustuse maksustamisel.
Kui 30 tagasi oli ettevõtte jaoks juba parajaks ülesandeks ainuüksi õige tõstuki leidmine, siis tänaseks on valikuvõimalused suurenenud. Tõusnud on teadmine, milline üks hea masin olema peab ning üha määravamaks saanud see, kui palju maksab tõstuki kasutamine kogu elutsükli jooksul. Tähtis on töökindlus ning ka see, millist infot masina poolt kogutuvad andmed meile edastada suudavad.