SmartLynx Airlinesi konsolideeritud ja auditeeritud tulemuste kohaselt kasvas ettevõtte netokäive 2016. aastal 18% võrra 108,4 miljoni euroni, teatas ettevõte. Õhusõidukite täisteenuse rent (nn wet lease) moodustab 53,3% ettevõtte äriportfellist ning tšarterreisid 45,5%. Ettevõte kavatseb laieneda Aasias ning alustada tegevust Põhja-Ameerikas ja Kanadas.

- SmartLynxi käive kasvas mullu 18%.
- Foto: Raul Mee
Õhusõidukite täisteenuse rendi (ACMI - õhusõidukite rent koos meeskonna, kindlustuse ja õhusõiduki kasutamiseks vajalike teenustega) netokäive moodustas 2016. aastal 57,7 miljonit eurot ehk 15,3% enam kui 2015. aastal ning tšarterlendude käive oli 49,4 miljonit eurot ehk 21,9% rohkem kui eelnenud aastal. Ülejäänud portfelli, 1,2% ehk 1,3 mln eurot, moodustab SmartLynx ATO, mis on Balti riikide juhtiv pilootide koolituskeskus ja pakub Airbus A320 seeria tüübipädevuskoolitusi.
SmartLynx Airlinesi tegevdirektori Zygimantas Surintase sõnul on heade finantsnäitajate taga tegevuse efektiivsuse suurendamine, lennukipargi kaasajastamine uuemate, kõrgema liisingumääraga lennukitega, aktiivsemad müügistrateegiaid ja sihikindel töö lennufirma tegevuspiirkonna laiendamise nimel. Zygimantas Surintas sõnas pressiteate vahendusel, et nõudlus lennutranspordi järele on kasvavas trendis, mis viitab sellele, et turg on toibunud majanduskriisist ja majanduslangusest. Inimeste rahaline olukord on stabiliseerunud ja nende reisimisharjumused on tagasi kriisieelsel tasemel.
"Viimase paari aasta jooksul on SmartLynxi reisijate arv pidevalt kasvanud – 1,6 miljonile 2015. aastal ja 2 miljonile 2016. aastal," ütles Surintas. "2016. aastal tegime 13 300 lendu 19 baasilennujaamast Euroopas ja ühest Aasias, kokku 38 000 blokktundi."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tegevdirektori sõnul on ettevõtte strateegiliseks plaaniks saada keskmise lennukaugusega ACMI ja tšarterteenuste lahenduste esimeseks valikuks Euroopas. Selleks plaanib ettevõte laiendada oma lennukiparki ja tegevuspiirkonda. "Euroopas mõjutavad meie äri hooajalised nihked ja turg on kõige aktiivsem maist oktoobrini. Seetõttu on meie jaoks oluline siseneda turgudele, millel puudub hooajalisus ja see tähendab, et me jätkame oma operatsioonide tõsist arendamist väljaspool Euroopat, eriti Aasias. Seal näeme me majanduslikult ja reisijate arvu osas suurimat kasvu. Meil on juba baas Vietnamis ning plaanime alustada lende ka Kambodžasse, Indiasse, Filipiinidele ja Malaisiasse, samuti üritame siseneda Põhja-Ameerika ja Kanada turule. Meie plaan on pakkuda lende Kanadast Ladina-Ameerikasse ja Kariibi mere saartele," sõnas Surintas.
SmartLynx Airlines on suuruselt teine reisilennuettevõte ja suuruselt kolmas reisijateveoettevõte Lätis. Tänu oma tööle väljaspool Lätit oli SmartLynx Airlines Läti Panga andmetel üks riigi kümnest suurimast teenuste ekspordi ettevõttest 2016. aastal. Ärilehe Dienas Bizness koostatud Läti TOP 100 ettevõtete edetabelis oli SmartLynx 2016. aastal 63. kohal ja kõige väärtuslikemate ettevõtete nimekirjas 45. kohal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.