• 26.04.17, 11:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SmartLynx Airlines peab laienemisplaane

SmartLynx Airlinesi konsolideeritud ja auditeeritud tulemuste kohaselt kasvas ettevõtte netokäive 2016. aastal 18% võrra 108,4 miljoni euroni, teatas ettevõte. Õhusõidukite täisteenuse rent (nn wet lease) moodustab 53,3% ettevõtte äriportfellist ning tšarterreisid 45,5%. Ettevõte kavatseb laieneda Aasias ning alustada tegevust Põhja-Ameerikas ja Kanadas.
SmartLynxi käive kasvas mullu 18%.
  • SmartLynxi käive kasvas mullu 18%.
  • Foto: Raul Mee
Õhusõidukite täisteenuse rendi (ACMI - õhusõidukite rent koos meeskonna, kindlustuse ja õhusõiduki kasutamiseks vajalike teenustega) netokäive moodustas 2016. aastal 57,7 miljonit eurot ehk 15,3% enam kui 2015. aastal ning tšarterlendude käive oli 49,4 miljonit eurot ehk 21,9% rohkem kui eelnenud aastal. Ülejäänud portfelli, 1,2% ehk 1,3 mln eurot, moodustab SmartLynx ATO, mis on Balti riikide juhtiv pilootide koolituskeskus ja pakub Airbus A320 seeria tüübipädevuskoolitusi.
SmartLynx Airlinesi tegevdirektori Zygimantas Surintase sõnul on heade finantsnäitajate taga tegevuse efektiivsuse suurendamine, lennukipargi kaasajastamine uuemate, kõrgema liisingumääraga lennukitega, aktiivsemad müügistrateegiaid ja sihikindel töö lennufirma tegevuspiirkonna laiendamise nimel. Zygimantas Surintas sõnas pressiteate vahendusel, et nõudlus lennutranspordi järele on kasvavas trendis, mis viitab sellele, et turg on toibunud majanduskriisist ja majanduslangusest. Inimeste rahaline olukord on stabiliseerunud ja nende reisimisharjumused on tagasi kriisieelsel tasemel.
"Viimase paari aasta jooksul on SmartLynxi reisijate arv pidevalt kasvanud – 1,6 miljonile 2015. aastal ja 2 miljonile 2016. aastal," ütles Surintas. "2016. aastal tegime 13 300 lendu 19 baasilennujaamast Euroopas ja ühest Aasias, kokku 38 000 blokktundi."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegevdirektori sõnul on ettevõtte strateegiliseks plaaniks saada keskmise lennukaugusega ACMI ja tšarterteenuste lahenduste esimeseks valikuks Euroopas. Selleks plaanib ettevõte laiendada oma lennukiparki ja tegevuspiirkonda. "Euroopas mõjutavad meie äri hooajalised nihked ja turg on kõige aktiivsem maist oktoobrini. Seetõttu on meie jaoks oluline siseneda turgudele, millel puudub hooajalisus ja see tähendab, et me jätkame oma operatsioonide tõsist arendamist väljaspool Euroopat, eriti Aasias. Seal näeme me majanduslikult ja reisijate arvu osas suurimat kasvu. Meil on juba baas Vietnamis ning plaanime alustada lende ka Kambodžasse, Indiasse, Filipiinidele ja Malaisiasse, samuti üritame siseneda Põhja-Ameerika ja Kanada turule. Meie plaan on pakkuda lende Kanadast Ladina-Ameerikasse ja Kariibi mere saartele," sõnas Surintas. 
SmartLynx Airlines on suuruselt teine reisilennuettevõte ja suuruselt kolmas reisijateveoettevõte Lätis. Tänu oma tööle väljaspool Lätit oli SmartLynx Airlines Läti Panga andmetel üks riigi kümnest suurimast teenuste ekspordi ettevõttest 2016. aastal. Ärilehe Dienas Bizness koostatud Läti TOP 100 ettevõtete edetabelis oli SmartLynx 2016. aastal 63. kohal ja kõige väärtuslikemate ettevõtete nimekirjas 45. kohal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele