Riigikogu muutis sõidumeerikute nõudeid - TÄIENDATUD Maanteeameti kommentaariga!

Riigikogu kiitis heaks liiklusseaduse muudatused.  Foto: Erik Prozes

Riigikogu kiitis heaks liiklusseaduse muudatused, millega ühtlustatakse sõidukite tüübikinnituse nõudeid teiste Euroopa Liidu liikmesriikidega ning muudetakse autovedudel kasutatavate sõidumeerikute korda. Maanteeametist saab turujärelevalve asutus.

Maanteeametile antakse turujärelevalve asutuse õigused ja kohustused. Seega saab Maanteeamet kontrollida, et mitte üksnes liiklusregistris registreeritavad sõidukid, vaid ka muud tüübikinnituse kohustusega sõidukid, mis elanikkonnale turul kättesaadavaks tehakse, omaksid tüübikinnitust. Tüübikinnituse olemasoluga on tõendatud, et sõidukid vastavad kehtestatud ohutus- ja keskkonnanõuetele. Lisaks võimaldab ELi ühtse tüübikinnituse olemasolu sõidukeid piiranguteta EL-is müüa ja kasutada.

Kommenteerib Jürgo Vahtra, Maanteeameti tehnoosakonna juhataja:

„Maanteeamet saab turujärelevalve kohustuse turul pakutavate sõidukite ja nende varuosade nõuetele vastavuse kontrolli osas. Tavaliiklejaid see muudatus ei mõjuta. Küll aga puudutab see sõidukite ja nende varuosade müüjaid, kelle müüdavad tooted peavad vastama Euroopa ohutusnõuetele. Maanteeamet turujärelevalve osas alustab esmalt selgitustööga sõidukite ja varuosamüüjate maaletoojate seas, et selgitada, mida tuleb jälgida nende kaupade maaletoomisel“.

Liiklusseaduses muudetakse kohustusliku sõidumeerikuga mootorsõiduki juhi kaardi taotlemise, väljastamise ja kehtetuks tunnistamise nõudeid. Eesmärk on reguleerida täpsemalt kohustusliku sõidumeerikuga mootorsõiduki juhi kohustusi sõidu- ja puhkeaja üle arvestuse pidamisel. Muudatustega välditakse huvide konflikti, et sõidu- ja puhkeaega järgiv autojuht või ettevõte ei saaks olla ka ise digitaalse sõidumeeriku kontrollijaks. Samuti antakse järelevalveametnikule sõidumeeriku paigaldustahvli eemaldamise õigus rikkumise korral.

Samuti nähakse ette meetmed autojuhi juhikaardi väärkasutuse vähendamiseks. Selleks keeldutakse edaspidi autojuhile ühe kuu jooksul uue juhikaardi väljastamisest, kui eelmine juhikaart on kehtetuks tunnistatud selle tõttu, et seda kasutas teine isik.

Muudatusega loetakse motoriseeritud liikumise abivahendite kasutajad jalakäijateks tingimusel, et nende liikumiskiirus ei ületa 20 kilomeetrit tunnis. Seega hakkab tasakaaluliikuritele või teistele liikumise abivahenditele uue seadusega kehtima jalakäijate liikluseeskiri.

Riigikogu viis teise lugemise käigus seadusesse muudatused juhiloa turismi takistamiseks. Kui alaline Eesti elanik omandab juhiloa leebemate nõuetega riigis, tuleb tal juhiloa vahetamiseks Eesti juhiloa vastu sooritada liiklusteooria- ja sõidueksam. Eesmärk on takistada välismaa juhilubade Eesti omade vastu vahetamist, kui inimene elas juhilubade saamise ajal alaliselt Eestis. Samuti viidi seadusesse kontrolltehingu regulatsioon, mis on vajalik näiteks interneti teel kaubeldavate toodete kontrollimiseks.

Seadusemuudatused tulenevad valdavalt Euroopa Liidu õiguses tehtud muudatustest, mille eesmärk on liiklejate suurem liiklusohutus ja õigusselgus. Rakendatakse ELi vastavaid määrusi, mis puudutavad kahe-, kolme- ja neljarattaliste sõidukite ning põllu- ja metsamajanduses kasutatavate sõidukite tüübikinnitust ja turujärelevalvet ning autovedudel kasutatavaid sõidumeerikuid.

Valitsuse algatatud liiklusseaduse, riigilõivuseaduse ja toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse (281 SE) poolt hääletas 79 ja vastu 6 Riigikogu liiget.

Seadus jõustub üldises korras ehk 10. päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150