Kui üks firma on teeninud transiidiga hästi, võib ta jääda turule isegi siis, kui transiit sulab silmanähtavalt, leiab ekspedeerija ESTMA omanik Danil Ignatenko Äripäevale antud intervjuus.

- Danil Ignatenko sõnul on klassikaline mahurikas transiit nüüdseks minevik.
- Foto: Eiko Kink
ESTMA on juba üle 20 aasta tegelnud ekspedeerimise, agenteerimise ja lennuveostega. 1990. ja 2000. aastatel riisus ESTMA transiidiäris koore, aga kui asi 2007. aastal hapuks läks, tuli ESTMA-l seetõttu äritegevus ümber korraldada.
"Me ei tegele enam ammu klassikalise transiidiga, nagu see oli 1990. aastate lõpus ja 2000. aastate alguses, kui pikaajaliste lepingutega veeti suuri kaubakoguseid. Pole enam seda, et kaup liiguks kogu aasta," selgitab firma omanik Danil Ignatenko. Küsimusele, et millega te siis tegelete, kui te transiidiga ei tegele, vastas Ignatenko: "Näiteks lennuveostega. Selle majandusharu spetsiifika on selline, et see võib olla seotud Euroopa või Venemaaga, puudutamata seejuures Eestit. Meie riiki kasutatakse laona või ümberlaadimispunktina, mida ei tohi ajada segi transiidiga."
Loe kogu intervjuud
Äripäevast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.