Air France–KLM Gruppi, British Airwaysi ja hulka teisi lennuettevõtteid võib ähvardada mitmemiljoniline trahv Euroopa Liidult konkurentsireeglite rikkumise eest, kirjutab Bloomberg. Katsed kokkuleppele jõuda on läbi kukkunud ning trahvimiseni võidakse jõuda juba lähinädalatel.
ELi konkurentsivolinik Margrethe Vestager püüab uuesti läbi suruda ligi 800 miljoni euro suuruse trahvi kaubaveokartelli eest, mille 2015. aastal protseduurireeglite rikkumise tõttu tühistas EL kohus, rääkisid Bloombergile inimesed, kes ei soovinud oma nimesid avaldada, sest protsess ei ole avalik. Trahvide lõplik summa võib varasemalt väljakuulutatud trahvidest pisut erineda.
Paljud lennuettevõtted lootsid jõuda kokkuleppeni, et vältida pikalevenivat kohtuskäimist klientide ja ELga. Paar ettevõtet ei olnud aga kokkuleppe tingimustega nõus ja nii võivad kohtuasjad kesta veel aastaid.
Lufthansa esindaja Andreas Paukeri sõnul on ettevõte teadlik, et EL plaanib uue otsuse välja kuulutada. Tema teatel on Lufthansale kinnitatud uuesti, et mingeid trahve neile kui kartelli avalikustajale ei tehta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Air Canada eitab igasugust osalust kartellis ning jääb endale kindlaks, et on alati kõiki konkurentsiga seotud seadusi korralikult järginud.
Air France-KLM, British Airways, SAS AB, Japan Airlines Co., Latam Airlines Group SA, Singapore Airlines Ltd., Cathay Pacific Airways Ltd. ja Cargolux Airlines International SA ei ole soovinud süüdistusi kommenteerida. Ka Brüssel on kommenteerimisest keeldunud.
Vedajad võitsid kohtulahingu 2015. aastal, kui kohtunikud kritiseerisid EL otsuse „ebajärjekindlust“, sest juhtumi käsitlemisel oli tehtud mitu prohmakat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ärimagnaat Richard Branson müüs 31% talle kuulunud lennufirmast Virgin Atlantic prantslaste Air France-KLM-ile, vahendab Briti ajaleht The Guardian.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.