Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Goodyear esitleb Genfis esimest tehisintellektiga ideerehvi Eagle 360 Urban
Goodyear tutvustab Genfi rahvusvahelisel autonäitusel uut 3D-prinditud kerarehvi Eagle 360 Urban, mida juhib tehisintellekt ning mis on võimeline tunnetama, otsustama, kuju muutma ja suhtlema.
Goodyeari Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna presidendi Jean-Claude Kihni sõnul peavad järjest populaarsemaks muutuvad isesõitvad sõidukid oskama ümbritsevast keskkonnast andmeid lugeda, õppida ja kohaneda. „Ohutuks liiklemiseks peavad sellised sõidukid tulema toime lugematul hulgal ootamatute asjaoludega, mida meiegi igapäevastes sõiduolukordades kogeme. Kuid selleks peab neil olema juurdepääs andmetele,“ kommenteeris Kihn.
Uus rehv Eagle 360 Urban on edasiarendus eelmisel aastal tutvustatud esimesest kerakujulisest rehvist Eagle-360. Uuel rehvil on biooniline pind, kujumuutev muster ja tehisintellekt, tänu millele on rehv võimeline õppima. Ideerehv on asjade interneti kaudu osa isesõitva sõiduki „närvisüsteemist“.
Goodyeari rehvil Eagle 360 Urban on biooniline pealiskiht, milles olev sensorite võrgustik võimaldab rehvil kontrollida oma olekut ja koguda teavet ümbritseva keskkonna, sealhulgas teekatte kohta. Kuna Eagle 360 Urban loob ühenduse teiste sõidukite, taristu ning liiklust juhtivate süsteemidega, suudab see ümbritseva keskkonna kohta reaalajas teavet koguda.
Kombineerides teavet erinevatest infoallikatest ning seda koheselt töödeldes, toimib Eagle 360 Urban vastavalt olukorrale. Tehisintellekt võimaldab Eagle 360 Urban rehvil varasematest kogemustest ka õppida ning seeläbi oma käitumist muuta.
Rehvi biooniline pealispind on valmistatud elastsest polümeerist, mis võib venida ja kokku tõmbuda. Välimise kihi all on vahtjas materjal, mis on piisavalt tugev, et säilitada elastsus ka sõiduki raskuse all. Elastsus võimaldab rehvis olevatel inimlihaseid meenutavatel osadel liigutada rehvi pealispinda ning vastavalt teeoludele muuta seda siledamaks või tekstuursemaks – seega tekib rehvile uus ja turvalisem kontaktpind.
Rehvi bioonilise kihi kahjustumise korral saavad mustrisensorid tuvastada kahjustuse asukoha – rehv muudab asendit ning luuakse uus kontaktpind. Sel viisil avaldatakse torkekahjustusele vähem survet ja rehv saab end ise parandama asuda. Materjalid reageerivad füüsikalis-keemiliselt, loovad uue aatomsideme ja parandavad kahjustuse.
Sel aastal tegi Goodyear koostööd Prantsuse disainikooli üliõpilastega, et arendada Eagle 360 Urbanrehvi jaoks ka sobiv ideesõiduk. Õpilaste ja Goodyeari disainerite koostööl valmis visioon inimeste kasvavale mobiilsusvajadusele vastavast ideesõidukist Vision UMOD.
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.