Tallinna Tehnikaülikool alustab koostöös Maanteeametiga päikesepaneelidega varustatud teekatendi väljatöötamist. Teadusprojekti „Nordic e-Pavement“ suurim väljakutse on leida Põhjamaade kliimasse sobivaimad taastuvenergiat tootvad teekatendi lahendused, selgub TTÜ ja Maanteeameti pressiteatest.
Koostöös arendatakse välja kaks e-katendi demopaneeli koos energiasalvesti ja elektrit tarbiva rakendusega, milleks võib olla valgusfoor, LED-tänavavalgusti, valgustatud liiklusmärk vms. Projekti raames valminud päikesepaneelidega e-katendi näidis paigaldatakse TTÜ Mektory maja ette selle aasta sügiseks. Projektis osalevad teedeehituse, materjali- ja energeetikateadlased ning üliõpilased.
Maanteeameti teede arengu ja investeeringute osakonna juhtivinseneri Taavi Tõntsi sõnul on eesmärk anda teemaale kui olemasolevale ressursile tulevikus mitmekülgsem otstarve. „Taristu tarbeks taastuvenergiat tootvaid teekatendi lahendusi on erinevates riikides juba arendatud, näiteks Prantsusmaal, Hollandis või USAs, samas puuduvad seni Põhjamaade oludega kohandatud lahendused,“ lisas Tõnts.
Ain Kendra TTÜ teedeehituse ja geodeesia uurimisrühmast toob esile koostöövõimalusi: „Alanud arendustöö integreerib erinevaid insenerivaldkondi ja on suurepärane võimalus tutvustada üliõpilastele uusi arengusuundi teedeehituses. Taastuvenergiat tootvatel teekatenditel on suur potentsiaal võrreldes seniste monofunktsioonlahendustega.“
Maanteeamet kutsub abituriente juba sel sügisel valima õppimiseks teedeehituse eriala, kuna lähitulevikus on oodata palju suuri tee-ehitusprojekte. Koos teede arendusega muutub ka liikluskeskkond üha kaasaegsemaks ja IT-ga integreerituks. Tulevikutehnoloogiaid silmas pidades püütakse juba varakult tulevasi insenere koos TTÜga ette valmistada.
Tehnikaülikoolist on projekti kaasatud Mektory, inseneriteaduskonna ehituse ja arhitektuuri instituudi teedeehituse ja geodeesia uurimisrühm, materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituudi polümeeride- ja tekstiilitehnoloogia teaduslabor ning keemiliste kiletehnoloogiate teaduslabor. Lisaks osaleb projektis ka Tallinna Tehnikakõrgkool.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
3
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele