• 25.01.17, 09:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naela langus sööb odavlennufirma kasumit

Easyjet teatas, et madalam naela kurss vähendab nende selle aasta kasumit 105 miljoni naela võrra, vahendab Äripäev BBC uudist.
Easyjeti lennuk Tallinna lennujaamas
  • Easyjeti lennuk Tallinna lennujaamas
  • Foto: Andras Kralla
Eile, 24. jaanuaril avalikustatud raportis teatas Easyjet, et 2016. aasta viimase kolme kuuga tõusis nende reisijate arv 8,3 protsendi võrra. Kui odavnenud naela mõju välja jätta, siis langes ettevõte käive ühe istekoha kohta 1,2 protsendi võrra, 51,64 naelale.
Investorid reageerisid raportile ning lennufirma aktsia on täna odavnenud 8,4 protsenti.
Ettevõtte tegevjuht Caroline Mall aga ütles, et Easyjeti tulemused olid head. „Easyjeti esimene kvartal (eelmise aasta kolm viimast kuud – toim) läks hästi. Käibe, kulude ja reisijate numbrid vastasid ootustele. Seda vaatamata asjaolule, et keskkond on suhteliselt raske.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nael on alates Brexitist dollari suhtes odavnenud umbes 17 protsenti. Novembris prognoosis Easyjet, et odavam nael vähendab nende 2017. aasta kasumit 90 miljoni võrra. Nüüd prognoositakse, et negatiivne mõju saab olema hoopis 105 miljonit naela.
Brexit tekitab muret
Briti lennufirma tahab tegevust alustada ka Euroopa mandriosas, sest Suurbritannia EList lahkumine võib tähendada, et kaob ka „avatud taeva“ kokkulepe.
Nimelt on alates 1994. aastast saanud ELi lennufirmad lennata vabalt Euroopa linnade vahel, mis on võimaldanud odavlennufirmadel, nagu Easyjet ja Ryanair, nõnda suureks kasvada.
Selle tõttu loob Easyjet Euroopasse eraldi üksuse, et lennukid ei peaks lepete muutumisel iga kord Suurbritanniat läbima.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele