Euroopa suurimal tehnoloogiakonverentsil Web Summit ennustati, et Eestis kaob uute lahendustega 70% töökohtadest, sh ka auto- jt transpordimasinate juhid ning lao- ja transpordiametnikud.

- Pakirobot. Starship Technologies. Foto: Raul Mee
Otsast on see juba toimumas. Mitu firmat katsetab isesõitvat autot või näiteks kauba kohalevedu robotiga. Tehisintellekt on võimeline disainima nii autoraame kui Airbusi vaheseinu.
„Kaubavedu droonidega levib, isesõitvad veokid kaotavad ainuüksi Ameerikas 3,5 miljoni veokijuhi töökoha, lisaks jäävad tööst ilma selle valdkonnaga seotud töötajad – alates teenusjaamadest ja lõpetades tanklate ning teehooldesse puutuvate töödega," selgitas Maailma kaubandusorganisatsiooni (WTO) juht Roberto Azavedo Web Summitil. „Nende arengute vastu võidelda pole mõtet, protektsionism ja muutuste takistamine on vale rohi, sest uuendused suurendavad firmadele tootlikkust ja konkurentsivõimet ning loovad uuendusi.“
Kui firmad rõõmustavad robotite ja tehisintellekti kasutamisest saadava tulu üle, siis neile töökohtade loovutamiseks pole valmis ei riigijuhid ega töötajad.
Kogu uudist loe
Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates tänasest saavad Redwood City ja Washingtoni elanikud ja ettevõtted tellida oma toidu kohale Starshipi pakirobotiga, kirjutab Äripäev.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.