Tänasest pühapäevani oodatakse külalisi Noblessneri Valukojas toimuvale haruldaste reisibusside näitusele. Huvilistele tutvustavad ajastutruult taastatud uunikumbusse, millest mitmed on maailmas ainueksemplarid, legendaarsed bussijuhid ja vanatehnika restaureerijad.
- Foto: Eesti Bussiajaloo Selts
Kokku esitletakse neli päeva kestval tasuta näitusel 14 maailmas ainulaadset ja ajastutruult taastatud reisibussi, teatas Eesti Bussiajaloo Selts. Bussinäituse kõige silmapaistvamad eksponaadid on 1938. aasta Volvo B-14 ja Nõukogude Liidu esimene luksusreisibuss ZIS-127, mis on ainukesed säilinud eksemplarid kogu maailmas.
„Võib liialdamata öelda, et sellel näitusel näeb Pätsu-aegseid reisibusse,” rääkis pressiteate vahendusel näituse ja Eesti Bussiajaloo Seltsi eestvedaja Tõnu Piibur värskelt täieliku uuenduskuuri läbinud 1938. aasta Volvo reisibussist, mida esitletakse esimest korda avalikkusele täna. Piibur soovitas kindlasti näitust vaatama minna sest lähiaastatel sarnast võimalust bussikollektsiooniga tutvuda ilmselt enam ei avane.
Isadepäevaeelsel nädalavahetusel toimuv näitus on mõnus ajaviide kogu perele. Külastajate küsimustele on giididena vastamas miljoneid kilomeetreid läbinud legendaarsed bussijuhid. „Nõukogude tehnikaga selliseid vahemaid läbinud inimestelt kuulete päris kindlasti muhedaid lugusid bussijuhitööga paratamatult kaasaskäivatest lõbusatest ja pingelistest seikadest,“ tutvustas Piibur Heino Eeki ja teisi legendaarseid bussijuhte, kes näitusel giididena üles astuvad.
Haruldaste reisibusside näitus avatakse täna kell 11.00 ja jääb avatuks kuni 6. novembri kella 19.00-ni. Näitus on kõigile huvilistele tasuta.
Uunikumbusside näitusel esitletakse: Volvo B14 Autokori 1938, ZIS 127 1956, TA 6-1 1957, Setra S6 1962, Volvo B63508 SKV Katrineholm 1962, Ikarus 55-52 1968, Scania Repstad 1969, Ikarus 55-14 Lux 1972, Setra S80 1972, Setra S80 1976, Ikarus 255 1979, Mercedes-Benz O303/15RHD 1984, RAF 2203 "Latvia" 1986 ja Volvo B12 Carrus Star 602 1994.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele