Maksuamet jahib transpordiettevõtteid, kes mujalt ostetud kütuselt aktsiisi ei tasu. Ameti sammu võrreldakse nõela heinakuhjast otsimisega.
Kütuseturg kihab juttudest, et transpordifirmade autojuhid tangivad Lätis kütusepaagi täis, seejärel sõidavad Eestisse, kus pumbatakse sama kütus firma teistesse autodesse. Kütuse toomiseks kasutatakse väidetavalt ka vahemahuteid ja on tekkinud kütusemuulad. Maksuamet rõhutab, et kütust oma firma autodesse ümber pumbates tuleb aktsiisi tasuda.
“See on kasvav trend, sisuliselt kütuse import, ja skeemina raskem kui muidu maksudest kõrvalehoidmine ja kütusekoguste ühest kohast teise kantimine. Natuke sarnane sellega, mis kunagi Vene piiril toimus,” ütles kütusemüüja Circle K Eesti peadirektor Kai Realo, avaldades, et info on nendeni jõudnud klientidelt. “Ega keegi ei tunnista, et nii teeb, aga kui müügiesindajad räägivad klientidega ja arutavad põhjusi, miks kütust mujalt ostetakse, jõutakse sinnani: “Kui konkurendid nii teevad, siis kuidas saan ma kallimat kütust osta.””
Transpordifirma võidab, kui Eesti asemel Lätis tankides liitrilt 10 senti kokku hoiab.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.