Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Pärast eelmise aasta suurt langust konteinervedudes on tänavu I poolaasta kokkuvõttes suudetud Läänemere idakalda sadamates hoida konteinervedudes mahtu, kuhu eelmisel aastal langeti.
Eelmise aasta kokkuvõttes vähenesid konteinerveo mahud Läänemere idakalda sadamates 24,7%. Languse eestvedajateks olid majandussanktsioonide tõttu kaubamahte kaotanud Venemaa sadamad (Kaliningrad -45%, Peterburg -28%, Ust-Luga -16%). Loomulikult ei jätnud langus puudutamata ka kõrvalasuvaid Balti riikide sadamaid (Tallinn -20%, Klaipeda -13%, Riia -8%).
Tallinna Sadama aprillikuu kaubamaht oli 1,83 miljonit tonni, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,22 miljonit tonni ehk 11% väiksem tulemus, teatas Tallinna Sadam pressiteates.
Ventspilsi sadama kaubamahtude üha kasvav miinus ja Tallinna sadama mõnevõrra pidurdunud langus tõstis I poolaasta kokkuvõttes Tallinna kaubamahult Ventspilsist mööda.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.