Tallink Grupp kutsub kokku võlakirjaomanike koosoleku, et saada luba maksta välja dividendideks kogu 2015. aastal teenitud kasum.

- Tallinki laev
- Foto: Andras Kralla
Mullu teenis laevafirma 59,1 miljonit eurot puhaskasumit. Kui see maksta täies ulatuses aktsionäridele dividendideks, teeks see ligi 9 senti dividendi aktsia kohta.
Laevafirma aktsia hind on täna Tallinna börsil tõusnud ligi 4%.
Tallink teatas täna börsile, et võlakirjaomanike koosolekule otsustamiseks esitatud taotluses palutakse ühekordset luba sooritada 2016. aastal omakapitali väljamakseid kogu 2015. majandusaasta puhaskasumi ulatuses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kehtivates võlakirjatingimustes on sätestatud omakapitali väljamakse piiranguks maksimaalselt 50% eelmise majandusaasta kasumist. Võlakirjaomanikele makstakse ettepanekuga nõustumise korral ühekordne tasu 1% võlakirjade nimiväärtusest. Võlakirjaomanike otsuse tähtaeg on 11. mai.
Mullu maksis laevafirma oma aktsionäridele dividendi 2 senti aktsia kohta. LHV ootas Tallinkilt tänavu dividendi 4 senti aktsia kohta.
Seotud lood
Tallink teatas, et vedas aprillis vähem reisijaid kui eelmise aasta samal ajal. Samas kaubaveos oli tugev kasv.
Tallink on laevade pardalt jaemüügist saadava käibe poolest maailma duty-free alade edetabelis 11. kohal, laevandusfirmade hulgas aga esikohal.
Tallink Grupi nõukogu otsustas, et ei emiteeri optsioonilepingute täitmiseks uusi aktsiaid ega osta neid järelturult.
Äripäeva avaldatud Dividendide TOPist selgub, et 2014. aastal võeti Eestis suurimat omanikutulu transpordiettevõtetest.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.