Euroopa Liidu konkurentsiamet on kiitnud heaks tehingu, millega Ameerika kullerfirma FedEx ostab 4,4 miljardi euroga Hollandi transpordifirma TNT.

- FedEx sai Eurropa konkurentsiametilt loa osta TNT ja Hollandi transpordifirma kaubamärk kaob turult.
- Foto: Veiko Tõkman
Amet leiab oma otsuses, et tehing ei tekita probleeme, sest konkurents kullerteenuste valdkonnas on piisav. Ostutehingu kohta algatati uurimine eelmisel suvel, kuna oli oht, et tehing moonutab konkurentsi ja viib kõrgemate hindadeni.
FedExi TNT ostu eelleping sõlmiti eelmise aasta aprillis.
FedEx tegutseb 300 000 töötajaga rohkem kui 220 riigis. TNT pakub 65 000 töötajaga teenuseid enam kui 200 riigis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
USA kullerigigant FedEx teatas, et tema pakkumine Hollandi transpordifirma TNT Express ülevõtmiseks 4,4 miljardi euro eest oli edukas ja selle tulemusena kuulub FedEx'ile nüüd 98,45% TNT Expressist.
Kullergigandid TNT, DHL, UPS ja FedEx on alustanud ühe-kahemehefirmadena ning oma nišši leides kasvanud ajaga rahvusvahelisteks suurettevõteteks.
Maailma üks suurimaid kullerfirmasid FedEx nõustus ostma raskustes vaevleva Hollandi logistikafirma TNT Expressi 4,4 miljardi euro eest.
TNT Expressi müügitehingus FedExile sõlmiti ka neli mittefinantsilist kokkulepet, millega pandi paika, mis saab TNT töötajatest, peakontorist, kesksest HUBist ja lennuoperaatoritest.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.