Estonian Airi pankrotistumine on ülejäänud lennufirmad pannud Eesti reisijate nimel sõdima – mitmed liinid on lennufirmadega üle ujutatud. Tiheda konkurentsi rõõme kauaks aga ei jätku, leiavad valdkonna eksperdid.

- Vähemalt Skandinaavia suunas lendamiseks on pärast Estonian Airi pankrotti tekkinud Tallinna lennuväljale varasemast rohkem lennufirmasid.
- Foto: Andres Haabu
Estonian Airi kadumine turult pani mitmeid lennufirmasid kibekiiresti üle võtma lennuliine, mis pankrotistunud ettevõttest järele jäid. Võitlus liinide ja reisijate üle on toonud aga mitmetesse sihtkohtadesse märkimisväärselt rohkem lende kui varem. Näiteks kui eelmisel talvehooajal lendas Tallinnast Kopenhaagenisse vaid Estonian Air ja seda 19 korda nädalas, siis selle aasta hooajal lendab sinna nii SAS kui ka Adria Airways 40 korda nädalas. Kui varem sai Stockholmi lennata kahe firmaga 45 korda nädalas, siis nüüd saab seda teha kolme kompaniiga koguni 65 korda.
Kui Skandinaavia liinidel on lendajaid mitmeid, on lennud Venemaale hoopistükkis harvemaks jäänud. Moskva liinile on sõitma jäänud vaid Vene lennufirma Aeroflot ja Peterburi, kuhu varem lendas Estonian Air, enam Tallinnast otselennuga ei pääsegi.
Seotud lood
Mõnele Tallinnast väljuvale lennuliinile on juba tekkinud nii tihe konkurents, et lendude arv nädalas on kasvanud vaat et kahekordseks.
Eesti uus lennufirma Nordic Aviation pidi lõpetama lennud Kopenhaagenisse ning vähendama lende Stockholmi terava konkurentsi tõttu turul. Oslo lendude liinigraafikut muudatused ei puuduta.
Estonian Airi turult kadumise järel on lennutransporditeenust pakkuvatel ekspedeerijatel leitud alternatiivid ja lennukaubavedudes ei ole klientide jaoks suuri muutusi toimunud.
Äripäeva hinnangul on mitmel Skandinaavia liinil suurenenud lennusagedus tõend, et Eestil ei ole riiklikku lennufirmat pidada mingit mõtet.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.