Kindlasti tuleb kaaluda Euroopa Komisjoni otsuse vaidlustamist, kuid see ei tagaks Estonian Airi jätkuvat edukat toimimist, ütles majandusminister Kristen Michal pressikonverentsil.
- Majandusminister Kristen Michal Foto: Eiko Kink
Michali sõnul tuleb kohtus vaidlustamise üle otsustamiseks oodata ära Euroopa Komisjoni otsuse terviktekst, et seda siis analüüsida ja seejärel ka otsustada, kas tasub minna kohtusse vaidlema.
Kohtuvaidlus ei tagaks aga Estonian Airi edukat toimimist, sest raha tagasi nõudmist see ei peataks. Euroopa Komisjon täna avalikustatud otsuse kohaselt tuleb Estonian Airilt tagasi nõuda 85 miljonit eurot.
Michal ütles, et kui Eesti otsustaks viivitada Euroopa Komisjoni otsuse täitmisega, siis järgneksid sellele komisjoni uued sammud. Samuti ei tõstaks kohtuvaidlusega alustamine usaldust Estonian Airi klientide silmis.
Uue riikliku lennufirma võimaluste osas oli majandusminister positiivselt meelestatud. Ta ütles, et see oli probleemile kõige parem lahendus, sest Eesti majandusele on oluline, et Tallinnas oleks tegutsev lennufirma. Kui Tallinnas ei oleks enam lennufirmat, siis võiks selle mõju olla Eesti majandusele 100-200 miljonit eurot aastas.
Uue lennufirma loomise alternatiivsed variandid olid konkreetsetele lennuliinidele konkursi korraldamine. See variant oleks olnud aga Michali sõnul liiga kohmakas, kergesti vaidlustatav ja konkursside korraldamine oleks võtnud aega umbes aasta. Seetõttu jäeti see variant kõrvale.
Kaalusime ka Balti koostööd, kuid pakkumine, mille saime, oli kaks või kolm korda kallim sellest, mida me suudame ise teha, lausus Michal. Ta oli veendunud, et uus lennufirma saab edukalt hakkama.
Estonian Airi juht Jan Palmér ütles, et lennufirma suudaks maksta võlausaldajatele tagasi 5-10 miljonit eurot. Euroopa Komisjoni otsuse kohaselt peab aga lennufirma ainult Eesti riigile tagastama 85 miljonit eurot.
Autor: Äripaev
Seotud lood
Pärast põhjalikku uurimist jõudis Euroopa Komisjon järeldusele, et Eesti abimeetmed riiklikule lennuettevõtjale Estonian Air andsid äriühingule põhjendamatu eelise konkurentide ees.
Estonian Air peatab 8. novembrist 2015 kogu oma äritegevuse.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele