Kui ei ole eraldi kirjalikult kokku lepitud teisiti, ei vastuta ekspediitor lennukiga kauba sihtkohta toimetamisel võimaliku hilinemise eest. Ta ei võta vastutust, kui näiteks lennufirma broneeringute või transiitmarsruudi muutuse tõttu planeeritud saabumine hilineb.
Kui muudes logistikavaldkondades vastutab ekspedeerija muu hulgas veose õigeaegse kohalejõudmise eest, siis lennutranspordi puhul see reegel enamasti ei kehti. Lennuliini kohustus on veolepingu järgi toimetada kaubad kohale mõistliku aja jooksul (reasonable dispatch).
Kaubaruumi saadavus muutub pidevalt, paljuski ka ettenägematute olukordade tõttu, näiteks lennu. Sellest lähtuvalt, juhul kui ei ole eraldi kirjalikult kokku lepitud teisiti, ei vastuta ekspediitor kauba sihtkohta toimetamisel võimaliku hilinemise eest.
Graafikust kõrvale¬kaldeid esineb hinnanguliselt 10–20% juhtudest. Veo tellimisel tasub arvestada võimaliku ajavaruga ja hinnata riskid ning võimalikud kahjud hilinemise korral. Kui ajavaru puudub, pakub enamik lennuliine kõrgema veotariifiga prioriteetteenust, mille puhul käsitletakse ja laaditakse kaupasid eelisjärjekorras, transiidiaeg on lühem ja hilinemise tühistamine risk oluliselt väiksem.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.