Tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluv Eesti ettevõte Tallinn Shipyard paigaldas neljale Soome laevakompanii Finnlines laevale heitgaaside puhastusseadmed. Nende seadmete abil saab laevad vastavusse viia Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni IMO uute nõuetega.
Soome laevakompanii Finnlines tellis heitgaaside puhastusseadmete paigalduse neljale veeremilaevale. Seadmed töötavad põhimõttel, et heitgaase puhastatakse vedelikuga ja selleks luuakse seadmes vedeliku maksimaalne kokkupuude gaasiosakestega. Heitgaasipesur projekteeritakse iga laeva jaoks eraldi ning paigaldamiseks ühele laevale kulub keskmiselt kuu.
Tallinn Shipyard tegi esimest korda läbi kõik tööetapid, alustades seadmestiku tööprojektist ning konstruktsioonielementide ja –sõlmede ettevalmistamisest ning lõpetades seadmestiku paigalduse ja kokkumonteerimisega. Kaks laeva said heitgaasipesurid BLRT Grupi Tallinna laevatehases ja kaks laeva kontserni Turu laevatehases. Nõudlus heitgaasipesurite paigaldusteenuse järele on suurenenud, sest tänavu jaanuaris hakkasid kehtima IMO nõuded laevaheitmete väävlisisalduse kohta ka Läänemerel. Neid nõudeid saab täita heitgaase puhastades, üks võimalusi on paigaldada laevale heitgaasipesur.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.