• 23.02.15, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gdanskis alustati parvlaeva ehitustöödega

Remontowa laevatehases Gdanskis alustati Eesti mandri ja suursaarte vahele tellitud parvlaevade ehitustöödega, kui piduliku tseremoonia käigus lõigati metallist välja esimese ehitatava parvlaeva keredetailid.
Norra projekteerimisfirma LMG Marin poolt Tallinna Sadama tellimusel Väinamere tarbeks projekteeritud LMG 150-DE mudeli laevad on 114 meetri pikkused, 19,7 meetri laiused ja süvisega 4 meetrit. Laeva mootorite võimsus on 5680 kW ja planeeritud liikumiskiirus avatud vees 15 sõlme. Laeva jääklass on DNV 1A.
 Uue parvlaeva esimese keredetaili lõikasid metallplaadist sümboolselt välja Remontowa laevatehase omanik Piotr Soyka, Eesti majandus- ja taristuminister Urve Palo, Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ning Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. Esimese detailina välja lõigatud terasplaat on osa laevakorpusest ning paigutub pakpoordi. Kokku lõigatakse ühe laeva tarbeks välja ligikaudu 10 000 detaili, kogukaaluga 1720 tonni. Allan Kiili sõnul võib laeva ehitusprotsessi tinglikult jagada kuueks olulisemaks etapiks – projekteerimine ja disain; metallitööde algus; kiilu panek; vette laskmine; käigukatsetused ning viimasena üleandmine tellijale. Kiili kinnitusel ollakse uute parvlaevade hankega täpselt graafikus ning eeltööd ehitustegevuse alustamiseks on lõpetatud. Pisut enam kui kuu aja pärast algavad metallitööd ka Türgis Sefine laevatehases. Uute parvlaevade kiilu asetamise tseremoonia on kavandatud 2015. aasta maikuusse. Parvlaevade veeskamine algab tänavuse aasta lõpus, aluste käigukatsetused algavad 2016. aasta suvel. Vastavalt laevatehastega sõlmitud lepingutele antakse parvlaevad Tallinna Sadamale üle 2016. aasta hilissuvel. Mandri ja Eesti suursaarte vahelist liiklust 1. oktoobrist 2016 alustavad alused mahutavad kuni 700 reisijat, 150 sõiduautot või korraga kuni 12 autorongi ja vähemalt 66 sõiduautot.

Seotud lood

Uudised
  • 03.09.15, 14:33
Tallinna Sadama parvlaevade ehitus püsib graafikus
Tallinna Sadama juhatuse esimehe kohusetäitja Marko Raid kinnitas, et ehitatavate parvlaevade valmimine on graafikus, kuid ta ei välistanud mustema stsenaariumi korral tuleval aastal ka ajutiselt rendilaevade liiniletoomist, kirjutas Meie Maa.
Uudised
  • 02.06.15, 16:54
Uued praamid said nimed
Järgmise aasta oktoobrist mandri ja Eesti suursaarte vahel liiklust alustavad parvlaevad saavad nimed kohalike legendaarsete vägilaste järgi.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele