Valitsus kinnitas eile riigimaanteede teehoiukava muudatuse, mis võimaldab järgmisel aastal kasutada teede rekonstrueerimisel Euroopa Ühtekuuluvusfondi raha esialgu planeeritust 17 miljoni euro võrra enam.
Valitsus tegi muudatuse riigimaanteede teehoiukavasse. Sellega viidi kava vastavusse riigi eelarvestrateegiaga ning tagatakse välisvahendite kiirem kasutusele võtmine. Muudeti üleeuroopalisse transpordivõrgustikku (TEN-T) kuuluvate teede rekonstrueerimis- ja ehitusobjektide nimekirja nii, et tuleval aastal on Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi raha esialgselt planeeritust 17 miljoni võrra rohkem kasutada.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul on teehoiukavas nüüd plaanis järgmisest aastast alustada näiteks Jõhvi-Ahtme-Puru, Roosna-Alliku-Ahula ja Üdruma-Laiküla teelõikude rekonstrueerimisega ning Väo sõlme ehitust juba ülejärgmisel ja Kanama-Keila lõigu ehitust 2018. aastal. „Kõigi ühenduste arendamisel on lõppeesmärgiks taastada teede kandevõimet, suurendada läbilaskevõimet ja parandada liiklusohutust,“ lisas Palo.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.