Valitsus kiitis eile heaks muudatused, mis teevad parvlaevaliiklusest suursaarte ja mandri vahel elutähtsa teenuse ja võimaldab riigil eriolukorras üle võtta selle teenuse korraldamine.
Muudatused tehakse hädaolukorra seaduses, ühistranspordiseaduse ja riigilõivuseaduses, millega sätestatakse, et Eesti mandri ja suursaarte (Saaremaa, Hiiumaa ja Muhu) vaheline laevaliiklus on elutähtis teenus. Eriolukorra väljakuulutamisega on riigil võimalik võtta üle elutähtsate teenuste korraldamine ja selleks saab ka parvlaeva transpordi korraldamine.
Valitsus leiab oma otsuses, et riigi kohustus ja vajadus on tagada suursaarte ja mandri järjepidev stabiilne, ohutu, kvaliteetne ja majanduslikult efektiivselt toimiv ühendus.
Ühistranspordiseaduses täiendatakse ka veeliikluse (laeva-, väikelaeva- ja parvlaevaliikluse) korraldamise põhimõtteid ning lisatakse regulatsioon, millega võimaldatakse sõlmida veeliikluses sõitjateveoteenuse osutamiseks otselepinguid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Mõnda aega tagasi alguse saanud kuulujutud osutusid tõeks, Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii (SLK) parvlaevad Saaremaa, Muhumaa ja Hiiumaa hakkavad sõitma Saksamaal Elbe jõel, kirjutas Meie Maa.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.