Majandus- ja taristuminister Urve Palo kutsus täna toimuval Autovedajate Aastakonverentsil vedajaid ülesse sõlmima kollektiiv- ja palgakokkuleppeid, et lahendada veonduses tööjõuprobleemi.
Palo ütles konverentsil, et auto- ja bussijuhtide madal palgatase ei motiveeri noori auto- ja bussijuhina töötama ning seetõttu on tänastel juhtidel suhteliselt kõrge keskmine vanus. „Lähiajal võib see kaasa tuua kvaliteetse tööjõu defitsiidi,“ nentis ta.
Lahendusena pakkus minister laialdase palgaleppe sõlmimise, mis annab töötajatele kindluse ja usu rooli taha istumiseks. Ministeerium on kaalumas maakonna bussiveohangetel ühe hindamiskriteeriumina bussijuhtide palga hindamist, et kõrgemat tasu maksvad vedajad oleksid pakkumistel konkurentsivõimelisemad. „Pean mõistlikuks, et sarnane kokkulepe võiks rakenduda ka veonduses, kus tööandjad sõlmivad ametiühinguga sektori alampalga kokkuleppe. See vähendab sotsiaaldumpingut veotariifides ja motiveerib autojuhte,“ lisas Palo.
Autovedajate Aastakonverents toimus 15. oktoobril. Konverentsi toimumist toetasid Volvo Estonia, Neste Oil, EMT ja Lumikko.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Autovedajate Aastakonverentsil said autovedajad riigilt kolm ettepanekut. ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp näeb mõtet kinni haarata vaid ühest ettepankust.
Täna toimuval Autovedajate Aastaonverentsil on üle 100 osaleja. Konverentsi kavasse lisandus arutlusring väävlidirektiivi mõjudest kaubavedudele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.