Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Maersk tellib uusi konteinerlaevu
Taani Maersk Line kavatseb kaitsta oma positsiooni maailma suurima konteinerlaevavedude firmana, kirjutab Financial Times.
Selle kindlustamiseks plaanib firma aastatel 2015-2019 investeerida 3 miljardit dollarit, et ehitada 30 uut laeva, millest igaüks suudab transportida kuni 14 000 20 jala pikkust konteinerit.
Viimati tellis Maersk, mille arvele langeb 15% maailma merevedudest, uusi aluseid 2011. aastal, mil telliti 20 maailma suurimat konteinervedude alust. Need suudavad transportida 18 000 20 jala pikkust konteinerit (TEU-d).
Maersk Line esitas tellimuse Hiina laevatehasele COSCO Shipyard Group seitsme aluse ehitamiseks. Tehingu kogumaksumus ulatub 351 miljoni USA dollarini, kirjutas Baltictransportjournal.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.