• 01.09.14, 12:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Urve Palo: Teeme Tartu maantee Paideni neljarealiseks

Majandus- ja taristuminister Urve Palo ütles intervjuus teemaveebile toostusuudised.ee, et maapiirkondades tööstuse edendamiseks on vaja ehitada Tartu maantee kuni Paideni neljarealiseks.
Kuidas maapiirkondades tööstust edendada?
Esmalt peame aru saama, kas me tahame maal tööstust arendada. Kui me tahame, siis leiame selleks ka võimalused. 
Maapiirkondades on täna rida probleeme, mida annab leevendada. On näiteks suur vahe, kas ettevõte asub Jüris või Räpinas, kuna ettevõtete transpordikulu erineb oluliselt. Kuidas me saame aidata ettevõtjat, et ta siiski Räpinasse oma ettevõtte loob? Palju loeb korralikust infrastruktuurist. Minu ettepanek on, et teeme ära  Tallinn-Tartu maantee neljarajaliseks kuni Paideni aastaks 2020. Sellest oleks palju abi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tööstusettevõtetele on oluline kulu ka elektrienergia. Me saame väga lihtsalt teha erisuse, et ettevõtetel, kes asuvad väljapool suurpiirkondi, on vabastatud elektriaktsiisist Euroopa Liidu miinimumnõuetele vastavalt. Täna on tööstusettevõtetel see ligi 8 korda kõrgem kui ELi normid seda nõuavad.  Samuti on poliitilise otsuse kaugusel öelda Eleringile, et uued ettevõtete liitumised on sõltuvalt regioonist tasuta.
Täna pole ka kohalikel omavalitsustel (KOV) kohustust töökohti luua ja sellest tulenevalt pole neil ka õigusi. Kui KOV küsib riigi käest maad, et anda see ettevõtte rajamiseks, siis riik ütleb sageli ei. Kui KOVil oleks aga kohustus töökohtade loomiseks, oleks ka riik altim oma maad kasutusse andma. Need on vaid mõned näited, kuidas maapiirkondades ettevõtlust edendada.
Täispikka intervjuud Urve Paloga saab lugeda veebileheküljelt toostusuudised.ee.

Seotud lood

Uudised
  • 01.08.14, 13:13
Vaata, kuhu kulutatakse transpordis 600 miljonit eurot
Transpordi arengukava investeeringute plaani järgi kulutatakse nelja aasta jooksul enim raha ühistranspordi toetusteks. Vaata kogu nimekirja investeeringutest.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele