Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Karmistuvad nõuded laevakütustele
Alates uue aasta jaanuarist peab Läänemerel, Põhjamerel ja Inglise kanalis kasutama laevakütuseid, mille väävlisisaldus on kehtiva regulatsiooniga võrreldes 10 korda madalam.
Laevaomanikel on madala väävlisisaldusega kütuse kasutamise alternatiivina võimalik kasutada biokütuseid, veeldatud maagaasi või heitgaaside puhastussüsteemi, mille tulemusena on õhusaaste samaväärne või parem, kui madala väävlisisaldusega kütuse kastamisel, teatas keskkonnaministeerium. Lisaks annab direktiiv võimaluse katsetada uusi heitevähendusmeetodeid.
Seoses uute nõuete rakendamisega hakkab keskkonnainspektsioon tegema senisest põhjalikumat järelevalvet laevakütuste kvaliteedile.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.