Hiina keeld luua üleilmne allianss maailma kolme suurema laevaliini poolt tuli üllatusena ja tõi eile kaasa A.P. Moeller-Maerski aktsia ligi kahe aasta suurima päevasisese kukkumise.
Hiina kaubandusministeerium teatas eile õhtul, et P3 laevade jagamise kokkulepe, kuhu lisaks Maerskile kuuluvad ka Mediterranen Shipping ja CMA CGM piirab konkurentsi kõige tihedamal Aasia-Euroopa konteinervedude liinidel.
„See otsus oli üllatav," ütles Maerski juhatuse esimees Nils Sedegaard Andersen. „Ma ei näinud ette probleeme Hiinast. Seni oleme saanud vaid positiivset tagasisidet.“
Maersk ja kaks liitlast leppisid juunis kokku tegevuskokkuleppe, mille eesmärgiks oli vähendada Aasia-Euroopa, üleatlandiliste ja Vaikse ookeani siseste kaubavedude kulusid. Buumi järel on konteinervedude liinid võidelnud liigse veovõimsusega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maailma suurima konteinervedude ettevõtte Maerski aktsia hind kukkus eile 5,3%, 13 290 Taani kroonile. See on suurim langus alates 2012. aasta maist. Hiina suurima laevanduskompanii China Cosco Holdingsi aktsia langes täna 1,3%.
Maailma suurima sõidukite vedaja Nippon Yusen K.K aktsia langes täna Tokios 2%, 294 jeenile. Maailma suurima kaubalaevastiku operaatori Mitsui O.S.K Linesi aktsia langes 1,6%, 374 jeenile.
Kompanii aktsepteerib Hiina otsust ja kuna alternatiivset plaani ei ole, siis peame loobuma P3-st, ütles Andersen.
USA ja Euroopa Liit olid juba andnud allianssile loa.
Seotud lood
Taani A. P. Møller-Maersk konglomeraati kuuluv maailma suurim konteinervedaja Maersk Line on otsustanud lõpetada teenused kümnes Hiina sadamas.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.