VAATA: milliseid investeeringuid plaanib MKM transpordis

Värskes transpordi arengukavas aastaiks 2014-20 on teiste plaanide seas uus Narva jõe sild, viietunnine uus rong Tallinnast Peterburi, Russalka ristmiku ja Vanasadama ühendustee, trammiliini pikendamine lennujaamani ning rendiratta propageerimine.

Homme läheb riigikogus kolmandale lugemisele ning suure tõenäosusega ka heakskiitmisele transpordi arengukava järgnevaks seitsmeks aastaks. Heakskiidu järel peab majandusministeerium esitama kolme kuu pärast rakenduskava.

"Loodame, et enne valimisi leiavad erakonnad siit mõtteid, mida oma programmidesse võtta ning prioriteetideks seada. Lisaks loodame, et see arengukava leiab rohkem lugejaid kui eelmised, sest helesiniste unistuste asemel püüdsime teha võimalikult konkreetse kava, mille järgi oleks võimalik probleeme ka reaalselt lahendada," rääkis ministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe.

Uues arengukavas annab tooni raudteetransporti panustamine, eriti oluline on see MKMi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Toomas Haidaku sõnul piirkondades, kus puudub tõmbekeskustega hea maanteeühendus, nagu näiteks Viljandi.

"Kuna Viljandisse ei vii Tallinnast head suurt maanteed, on korralik raudtee seal ülioluline. Sarnane on ka Valga-Tartu lõik, kus on samuti tähtis panustada raudteeühendusse," selgitas ta.

Äripäev tegi väljavõtte homme riigikogus arutlusele mineva arengukava tähtsamatest teemadest ning plaanidest aastani 2020:

1. Rahvusvahelised reisi- ja kaubaühendused

- Lennujaama ja vanasadama ühendamine omavahel ja kesklinnaga. Lennujaama puhul pikendada trammiliini, mistarvis ostetaks ka uhiuued trammid.

- Tallinna-Peterburi ja Tallinna-Tartu-Riia rongiühenduse arendamine, et aastaks 2020 oleks Tallinna-Peterburi vahemaa läbitav uue rongiga viie tunniga. Kui lätlased on lõpetanud Valka-Riia raudteeühenduse rekonstrueerimise, saab hakata taastama Lõuna-Eesti otseühendust Riiaga.

- Reidi tee välja ehitamine ehk Põhja väilast ühe osa ümber korraldamine nii, et Vanasadama ja Russalka ristmiku vahele saaks ehitada potentsiaalselt uue ühendustee.

- Idapiiri läbilaskevõime suurendamine. Kuigi piirijärjekorrad on tänu elektroonilisele järjekorrasüsteemile hulga väiksemad kui varem, pole piiri enda läbilaskevõime sellest suurenenud. Pikemas perspektiivis tähendab see üle Narva jõele uue silla ehitamist.

2. Ühistransport

- Reisirongiliikluse teenuse taseme tõstmine, seal hulgas liikumiskiirus tõstmine vähemalt 120 kilomeetrini tunnis, et pikki vahemaid oleks kõige mõttekam läbida just rongiga. Plaanis tõsta väljumiste sagedust, et see tõuseks ka edaspidi kooskõlas nõudlusega.

- Saartega parema laevaühenduse tagamine või praeguse vähemalt samas mahus jätkamine. Selleks lõpetatakse juba alustatud investeeringud nii laevadesse kui sadamatesse.

- Üleminek varasemalt maakondliku ühistranspordi põhimõttelt regionaalsele ehk suurematele piirkondadele, sest 15 maakonna baasil ühistransporti korraldada on asjatu killustamine.

- Ligipääsu parandamine rongipeatustele ning eelkõige puuetega inimestele parema ligipääsu tagamine.

- Piletisüsteemide ühendamine ning eraldi tähelepanu tõmbekeskuste ja sinna tööl käivate elanike koduvaldade ühistranspordipiletite võimalikult suurele integreerimisele, näiteks Tallinnas ja Raplamaal.

3. Maanteeliiklus

- Viia aastaks 2020 liikluses hukkunute arv aasta keskmisena alla 50. Selleks on ette nähtud spetsiaalsed tegevused 2015. aastal algavas liiklusohutusprogrammis.

4. Liikumiskeskkond

- Säästvate liikumisviiside eelistamine ehk planeerimine hierarhias: jalgsi > rattaga > ühistranspordiga > autoga.

- Intelligentsete transpordisüsteemide arendamine, sealhulgas rendiauto ja rendiratta teenuste propageerimine ning juhita auto kasutuse õigusraamistiku välja töötamine.

Plaanitud suurinvesteeringud:

Euroopa Liidu finantseeringud Eesti transporti aastail 2014-20:

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.8533502
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1230798
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0358038
Filipiinide peeso PHP 59,17 0.5232489
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0906118
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.1629799
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0229327
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2665688
India ruupia INR 80,70 0.268393
Indoneesia ruupia IDR 15965,13 0.3549008
Islandi kroon ISK 135,51 0.0812408
Jaapani jeen JPY 125,75 0.0875517
Kanada dollar CAD 1,50 0.2343802
LAV rand ZAR 15,79 -0.5786862
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,60 0.4370932
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.3755563
Mehhiko peeso MXN 21,82 0.1919271
Norra kroon NOK 9,77 0.3173723
Poola slott PLN 4,33 -0.0831562
Rootsi kroon SEK 10,58 0.1353577
Rumeenia leu RON 4,75 0.0694869
Singapuri dollar SGD 1,54 0.2219466
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115154
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1234241
Taani kroon DKK 7,46 0.0147471
Tai baht THB 35,37 0.4019393
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.0389894
Türgi liir TRY 6,04 0.2969968
Ukraina grivna UAH 30,62 -0.0424389
Ungari forint HUF 316,83 -0.0378609
USA dollar USD 1,14 0.1764446
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.6414135
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0041208
Vene rubla RUB 74,33 -0.1271136

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019