Tallinna Tehnikakõrgkool (TTK), Eesti Raudtee AS, AS Eesti Liinirongid (Elron) ja AS EVR Cargo allkirjastavad täna koostöölepingu kõrgkooli ja raudtee–ettevõtete vahel raudteehariduse ning arendus- ja teadustöö edendamiseks.
Lähiajal on kavas luua koostöös ettevõtetega kõrgkooli juurde nüüdisaegne raudteelabor, kus lisaks üliõpilastele saavad praktilisi oskusi täiendada ka raudtee-ettevõtetes töötavad spetsialistid.
Lepingule kirjutavad alla TTK rektor Enno Lend, Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann, Elroni juhatuse esimees Andruss Ossip ja EVR Cargo juhatuse liige Oskar Kalmus.
Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip sõnas, et leping annab esmajoones kindluse, et reisirongiliiklusel on Eestiski tulevikuperspektiivi. „Eesti reisirongiliiklus on suurte muutuste keskel, lisaks värskelt kasutusele võetud uutele rongidele loob täna allkirjastatav koostööleping tugeva aluse vedurijuhtide uuel tasemel väljaõppele ja koolitusele,“ ütles Andrus Ossip.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõrgkool hakkab kolmele ettevõttele osutama tuge raudteealaste rakendusuuringute tegemisel, kaasab ettevõtet õppekavade koostamisse ning viib läbi raudteevaldkonna spetsialistidele mõeldud täienduskoolitusi.
Raudtee-ettevõtted kaasavad oma eksperte kooli raudteetehnika inseneride välja õpetamisse ning loovad neile praktikavõimalused. Samuti toetatakse raudteetehnika õppetooli juurde tänapäevase raudteelabori loomist.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.