Eestlased on DSV kontsernis e-tellimuste esitamiselt alles 10. kohal, selgus DSV Transpordi logistikadirektori Alvar Tõrukese ettekandest Logistika Aastakonverentsil.
Tõruke näitas konverentsil DSV kontserniülest e-tellimuste osakaalu graafikut tänavu septembri kohta. Eestis ulatus e-tellimuste osakaal üle 60%, kuid selle näitajaga oldi Euroopa riikide hulgas kümnendal kohal. Aasta tagasi oli Eestis e-tellimuste osakaal 50%.
Kõige suurem on e-tellimuste osakaal DSV kontsernis Poolas, kus esitatakse ligi 100% tellimustest e-tellimusvormi kaudu. Taanis on e-tellimuste osa üle 90% ja Soomes ligi 90%. Sealjuures oli Soomes veel aasta tagasi e-tellimuste osa vaid ca 45%. Miks on Soomes e-tellimuste osakaal nii kiiresti tõusnud, ei osanud Tõruke ühest vastust anda.
Läti on e-tellimuste osakaalult DSV kontsernis 20. kohal ligi 50%-lise osakaaluga. Väikseim on osakaal Itaalias, kus e-tellimuste osa küünib vaid üle 10%.
DSV kontserni eesmärk on saavutada e-tellimuste osakaaluks 82%. Seda eesmärki on praegu suutnud täita vaid Poola, Taani, Soome ja Rootsi.
Tõruke kinnitas, et nad ei ole e-tellimuste osakaalu kasvu kiirusega Eestis rahul ja otsivad võimalust arengut kiirendada. „Luuletuste käsitlemine on seotud kuludega,“ määratles Tõruke tellimusi, mis ei ole esitatud elektroonse tellimusvormi kaudu. „Kui oleme teinud kõik selleks, et mitte luuletusi saata, aga klient ikka luuletusi saadab, siis jätame endale võimaluse selle eest tasu küsida,“ lisas ta.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.