Eesti Energia sulges Viru kaevanduse, millega lõppes Eesti kaevandusajaloos periood, kus kaevureid veeti kaevandusse ainulaadse köisraudteega.
Kui põlevkivi transporditi Viru kaevanduses rööbastel, siis kaevureid veeti kaevandusse köisraudteel. Viru kaevanduse sulgemise järel taolist köisraudtee Eesti kaevandustes enam kasutusel ei ole. Eesti Energia teises allmaakaevanduses, Estonia kaevanduses, kasutatakse allmaatranspordiks selleks spetsiaalselt kohandatud sõidukeid. Tänu neile jõuavad kaevurid töökohta oluliselt kiiremini ning saavad tööpäevast rohkem aega pühendada tööle.
Viru kaevandus oli töös 48 aastat, mille jooksul toodeti seal 80,5 miljonit tonni kaubapõlevkivi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.