Autor: Indrek Kald • 22. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E.R.S. ostab Kasahstanist 15 uut kaubavedurit

Eesti suurim raudtee kaubavedude eraettevõte, ASi Vopak E.O.S. tütarfirma AS E.R.S. veduripargi uuendamiseks kuni 15 uut kaubavedurit.

General Electricu diiselvedurid Evolution TE33AC tarnib Kasahstanis Astanas tegutsev komplekteerimistehas JSC Lokomotiv Kurastyru Zauyty (LKZ). Vastava lepingu allkirjastasid täna Astanas E.R.S.i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer ja Kasahstani Riikliku Raudteefirma president Askar Mamin.

Lugtmeijeri sõnul lubab uue põlvkonna kaubavedur tõsta neil logistika- ja terminaliteenuste taset naftatoodete terminali klientidele. "Enamgi veel, kasutatav uus tehnoloogia on kooskõlas meie eesmärkidega pakkuda keskkonnasäästlikku teenust, mis seisneb oluliselt paremates kütusekulu näitajates ning madamalas emissioonis ning eelkõige tuleb see ost kasuks meie klientidele, seda konkurentsivõimelisemate kulude tõttu," rääkis Lugtmeijer.

Evolution-seeria veduri TE33AC võimsus ulatub 3356 kW ehk 4562 hobujõuni ning maksimumkiirus on 120 km/h. Üks 12silindrilise mootoriga Evolutioni vedur suudab vedada kuni 5500 tonni kaaluvaid kaubaronge, mis vastab 170 suure reisilennuki kaalule.

Vopak E.O.S.i teatel tagavad Evolutioni vedurid kokkuhoidu hoolduselt, kütuselt ning määrdeainetelt ning nende keskkonnamõju on väiksem. Evolution-seeria vedureid töötab maailma kümnes riigis kokku enam kui 3700.

Vedurid saab E.R.S. kätte sel ja järgmisel aastal. Lepingupooled otsustasid, et tehingu maksumust ei avalikustata.

Raudtee kaubavedude eraettevõte AS E.R.S. asutati 2003. aastal Vopak E.O.S.i poolt, et laiendada teenuste valikut ning pakkuda raudteetransporditeenuseid Eestis ja manööverdamisteenuseid naftaterminalides ning nende juures. E.R.S. on täna Eesti suurim raudtee kaubavedude eraettevõte.

Vopak E.O.S. on suurim ja ainus sõltumatu terminalioperaator Baltimaades, mis pakub oma klientidele teenuseid alates naftatoodete käitlemisest kuni nende transpordi ja ladustamiseni. Vopak E.O.S.ile kuulub Muuga sadamas neli naftaterminali kogumahutavusega 1 026 000 kuupmeetrit – Termoil, Trendgate, Pakterminal ja Stivterminal.

Venemaa lähedus ja Muuga sadama infrastruktuur võimaldavad ettevõttel pakkuda vedelkütuste transporditeenust Ida-Euroopast Lääne-Euroopasse, Ameerikasse ja Kagu-Aasiasse. Vopak E.O.S. on Hollandi ettevõtte Royal Vopak ning Global Ports Investmentsi ühisettevõte.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077