Autor: Tanel Raig • 5. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

November kinnitas tarbesõidukite müügikasvu trendi

Uute tarbesõidukite müük oli novembris juba teist kuud järjest aastases võrdluses tugevas kasvutrendis. Võrreldes eelmise aasta novembriga müüdi tänavu 34% rohkem uusi tarbesõidukeid.

Kui käesoleva aasta septembris müüdi Eestis veel vaid 262 uut tarbesõidukit, siis oktoobris juba 362 ja novembris 364 tarbesõidukit. Nov,ebri tulemus on eelmise aasta novembrist 34% suurem.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL) ütleb oma kommentaaris, et kaks kuud järjest toimunud tarbesõidukite müügikasvu ei saa enam juhuseks pidada. Pigem näitavad suurenevad numbrid tööhulga kasvamist eri valdkondades ning ettevõtjate tõusvat kindlust uute investeeringute ettevõtmisel. „Ilmselt on Eesti majandus majandus üldiselt liikumas stabiilsemasse tsooni, kus turu olukord on mõistlikult prognoositav ning kohatine pessimism taas tagasilöögi saab,” lisas AMTELi juhatuse liige ja Møller Auto juht Keijo Kaasik.

Tööautodest oli novembris edukaim Peugeot. Pika vahega järgnesid Citroen, Mercedes-Benz ja Ford. Kaubikute kõrval müüdi novembris ka 68 raskeveokit, millede müügis oli esikohal Scania.

Sõiduautosid müüdi novembris 1572. Uute sõiduautode müük on stabiliseerunud, sest ka oktoobris anti üle 1567 ja septembris 1560 uut sõiduautot. AMTELi prognoosi kohaselt tuleb detsembris sõiduautode müügis tavapärane tagasiminek (pikad pühad, autode vormistamine lükatakse uude aastanumbrisse jms.) ning jaanuaris taas väike tõus. Kaasiku väitel kujundas sõiduautode müügi TOP 3 suured riigihanked, mis kajastusid novembri müügitulemustes.

Markidest olid novembris esirinnas Euroopa sõidukid – müügitabeli tipus on Škoda, kolmandal astmel Volkswagen, nende vahele mahtus Toyota. Markide edetabel on sarnane Euroopa keskmisega, kus on tipus Volkswagen grupi ettevõtete automargid – eelkõige Volkswagen ise ja jaapanlastele jäävad esikümne lahjemad kohad. Mudelitest oli Eestis enimmüüdud Škoda Octavia, järgnesid Honda CRV ja Toyota Avensis.

Elektriautode müüki panustas eelmisel kuul enim Nissan Leaf 8 müüdud autoga.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077