Majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas ei osanud öelda, kui palju riik kavandatava veeteedetasu muudatustega maksu kogub, kuid märkis, et majandusministeerium peab eelarves arvutused ümber tegema.
"Tegelikult on niimoodi, et täna me otsustasime teistmoodi, kui oli majandusministeeriumi ettepanek, siis nad peavad arvutused ümber tegema. Peame leidma eelarvest need kohad, kuidas seda nüüd katta," vastas ta küsimusele, kui palju riik kavandavate muudatustega maksu kogub. Esialgu oli plaanis koguda järgmisel aastal kuni 20 mln eurot.
Kallase sõnul peaks see summa selguma kolmapäeval. "Siin on see eripära, et meie komisjon eelarvega ei tegele ja ministeerium peab need kohad leidma. Loomulikult me ei saa halvendada eelarve tasakaalu. Vaatame, mis edasi saab," märkis ta.
Riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu, lisada soodustusi ja leevendada tasu maksmise korda võrreldes valitsuse algselt plaanitud muudatustega.
Samuti otsustas komisjon lükata seaduse jõustumine poole aasta võrra edasi - 1. jaanuarilt 1. juulile.
Seotud lood
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
BLRT Grupp AS juhatuse esimees Fjodor Berman tõdes, et esialgse projektiga võrreldes võib riigikogu majanduskomisjoni otsust vähendada veeteetasu pidada leevenduseks, kuid seda ei saa nimetada põhjendatuks.
DBT AS juhatuse esimees Vladimir Volohhonski ei nimetaks seda leevenduseks, et riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.