Autor: Tanel Raig • 7. mai 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kütus autodele 45% odavamalt

Eesti Post on gaasiautode kasutusele võtmisega vähendanud kulusid kütusele 45%, selgus Äripäeva Logistika klubi Eesti Posti külastusel.

Eesti Posti administratiivdivisjoni juht Kaido Padar rääkis 3. mail toimunud Äripäeva Logistika klubis, et kütuse kulu moodustab üldisest sõidukite kuludest 48%. 2010. aastal ostis ettevõte esimesed viis surugaasil töötavat kaubikut. Kahe aastaga on vedelkütuse hind tõusnud 25%, surugaasi hind 15%. See tähendab, et praeguse seisuga on surugaasiga töötavate autode kütus 45% soodsam. Kogu investeeringut arvestades on gaasiautode tasuvusaeg 2-2,5 aastat. „Loodame, et järgmise aasta alguses jääb meil raha puhtalt kätte,” ütles Padar esimeste soetatud gaasiautode kohta.

Hetkel on Eesti Postis kokku 18 gaasiga töötavat autot ning nende tasuvusel on arvestatud, et sõidukid läbivad kuus ligikaudu 2300 kilomeetrit. Maksimaalselt kasutab Eesti Post sõidukeid 5 aastat.

Gaasiautode kasutamise miinusena tõi Padar välja, et gaasiautod maksavad võrreldes bensiinimootoriga autodest 25% enam. Samuti on vähe tanklaid (surugaasi tankimiseks on võimalus vaid Tallinnas ja Tartus), mistõttu on ka gaasiautode järelturg praegu olematu. „Me ei tea, mis saab nende autodega kolme aasta pärast,” möönis Padar, viidates, et Eesti Posti autopargi kontseptsiooni järgi ei kasuta ettevõte üle viie aasta vanuseid sõidukeid. „Kui Eesti Gaas ei pane gaasitanklaid juurde, siis peame need autod ilmselt viima Itaaliasse, kus on olemas gaasitanklate võrk,” leidis Padar.

Eesti Post on valmis katsetama ka elektriautosid, kuid siiani ametlikult Eestis elektrikaubikuid ei pakuta.

Logistika klubi aruteluringis osalenud kullerfirma DPD Eesti juht Tarmo Tael tutvustas DPD emafirmas tehtud katsetusi, mis on näidanud, et elektriautode akude praegune võimekus ei ole suutnud muuta elektriautosid kommertskasutuses tasuvaks.

Samuti arutelus osalenud Amserv Sõpruse esinduse juht Andrus Valma möönis, et autotootjatel ei olegi väga suurt huvi elektriautode tehnoloogia kiirele arendamisele ja hinna alandamisele, kuna see kärbiks teisest otsast tulusid, mis tekivad praegu vedelkütust kasutavate autode hooldusest ja varuosadest.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077