12. märts 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kässbohrer on suurima toote-valikuga haagisetootja Euroopas

Suurima tootevalikuga haagisetootja Euroopa turul on Kässbohrer. Firma Türgis asuva tehase tootmisvõimsus on 9345 toodet aastas.

 

 

 

Kässbohreril on kõigi haagistetootjate hulgas suurim tootevalik Euroopa turul (võimalik, et kogu maailmas), mis võimaldab tal leida optimaalse lahenduse iga tellija jaoks. Adapazaris (Türgi) on ühe tehase 350 000 ruutmeetrisel territooriumil seitse tootmisliini, millest igaüks on spetsialiseeritud erinevatele valdkondadele: alumiiniumtsisternid, terastsisternid, poordi ja tendiga poolhaagised, kallurid (hiljuti avatud liin) ning külmutusega poolhaagised. Tehase aastane tootmisvõimsus on 9345 toodet. 

Selles ettevõttes töötab 695 inimest, kaasa arvatud juhtkond. Kogu grupp annab aga tööd ligikaudu 1100 inimesele. Tehas juhindub Jaapani töö juhtimise ja organiseerimise filosoofiast kaizen, mis aitab hoida korda ning edendada töö pidevat täiustamist.

Tootmiskeskus

Adapazaris 1993. aastal 35 aakrile ehitatud tehased koosnevad seitsmest tootmisliinist, mille hallide kogupindala on ligikaudu viis hektarit. Mispärast asuvad need Türgis? Tootmise eelised teisel pool Bosporuse väina seisnevad Euroopa Liidu maadega võrreldes esmajoones väiksemates kulutustes, kuid probleem seisneb selles, et mõnikord muudavad transpordikulud toodete müügi mõnedel aladel ebarentaabliks.

Ajalugu

Karl Kässbohrer asutas oma firma Saksamaal Ulmis ligi 120 aastat tagasi. Nii pikk ajalugu kohustab järgima kvaliteedi ja klientide teenindamise suhtes kõige kõrgemaid standardeid ning see avaldab siiani tohutut mõju kõigele, mis firmas toimub.

Seega ei ole Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH ainult firma, kellel on kõige rikkalikum haagiste tootmise ajalugu Euroopas. Tegemist on ka ettevõttega, kes pakub laia valikut kõikvõimalikke transpordilahendusi – tsisterne, poordi ja tendiga poolhaagiseid, konteineriveokeid, samuti madala raamiga poolhaagiseid.

TIMEX S.?. osatähtsusTIMEX S.?. ülesanne on pakkuda poordi ja tendiga poolhaagiseid, tsisterne ning madala raamiga poolhaagiseid Baltimaades ja Poolas. See ei ole Timex´il esimene kohtumine Kässbohreriga. Timex oli selle brändi esindaja juba aastail 1985 – 1993. Poolhaagiste jaotuskeskus asutati Poolas Konik Nowyis, mis asub riikliku maantee nr 2 ääres Varssavist idas. Poolhaagistega tegeleb Timexis 45 inimest – nii töökodades kui ka koosteliinil.  

Teenindusvõrgu moodustavad 20 punkti Poola territooriumil ning pidevalt laienev teenindusvõrk Baltimaades. Sinna kuulub üheksa teeninduspunkti, millest üks asub Tallinnas.

Kässbohreri poordi ja tendiga poolhaagisedKässbohreri poolhaagised veetakse Poolasse nelja kaupa pakituna ning pannakse kokku  Timex S. A. professionaalsetel koosteliinidel Konik Nowyis. Just siin toimub monteerimine süsteemi SKD alusel, nimelt valmis transpordi vahendite kokkupanek tehasest tarnitavatest komponentidest, järgides sealjuures tootja kehtestatud kõige kõrgemaid standardeid. See süsteem võimaldab alandada poolhaagiste Poolasse transportimise omahinda ning kohandada transpordivahendeid klientide võimalike soovide järgi, tehes vastavaid muudatusi kohapeal.

Veoste kiire ja ohutu paigaldus

Poordi ja tendiga poolhaagised Kässbohrer Maxima ja Kässbohrer Mega ehitatakse tugevale ristkonstruktsiooniga raamile. See on keevitatud ülitugevast peeneteralisest terasest. Põrand on tehtud 30 mm paksusest vineerist ning see peab vastu teljekoormusele kuni 7200 kg. Haagise sees on servadesse paigaldatud 17 paari aasasid veose kinnitamiseks, samuti süsteem K-Fix, mis kujutab endast tihedalt paiknevaid ovaalseid avasid. Need on ette nähtud selleks, et hõlpsalt ja tugevalt kinnitada ning tervena kohale toimetada iga veose. Kinnitused võimaldavad kasutada igat liiki rihmu, mis peavad vastu koormusele kuni 2000 kg.

Tugev ja vastupidav konstruktsioon Poolhaagiste sisekõrgus on 2750 mm (Maxima poordiga), 2770 või 2820 mm (Maxima tendiga) või 3010 mm (Mega). Alumiiniumist tugedega esisein on alaosas tugevdatud 2,5 mm paksuse plekiga, mis kaitseb seda  tõhusalt vigastuste eest laadimisel, ootamatul pidurdamisel või kokkupõrgete puhul.

Tendi tihedus on 900 g/m2, mis tagab veosele suurepärase kaitse. Kässbohreri poortidega haagistel on tagumised küljele avanevad väravad, kuid valida võib ka poolväravad või terve tagumise ukse. Kõigil tendiga poolhaagistel on veose säilivuse sertifikaat vastavalt standardile EN 12642 XL.

Kõrged standardid

Standardvarustusse kuuluvad ka rullbamperid, suur tööriistakast, kaks korvi varurataste jaoks, haagise esiossa viidud seisupidur ning firma Edscha liigutatav ja tõstetav katus. Kässbohrer kasutab tugesid Jost, 430 mm ketaspiduritega telgesid SAF ning pidurisüsteemi EBS Wabco. Nende haagiste omakaal on 6600 – 6800 kg. 

Kässbohreri madala raamiga haagised

Tehas pakub masstoodanguna rohkem või vähem standardseid transpordivahendeid. Madalaraamilisi poolhaagiseid toodetakse kolme, nelja ja viie teljega. Igaüht neist on võimalik valmistada mitmes variandis: rambiga või ilma, rooli- või hüdraulilise juhtimisega, laiendatuna 300 mm võrra mõlemas suunas või lahtitõmmatavana 0,5 kaupa kuni 6 meetrini, tänu millele ulatub kogupikkus 20 meetrini.

Nende transpordivahendite kogumass algab 48 tonnist kolmeteljelistel ning ulatub 70 tonnini viieteljelistel. SAF-i trummelpiduritega kaheteisttonnistel telgedel võib olla fikseeritud, rooli- või hüdrauliline juhtimine. Tootmisel kasutatakse suurepärast Rootsi terast, mis on laialt tuntud oma kõrge kvaliteedi poolest.

Kõik see muudab Kässbohreri madalaraamilised poolhaagised erakordselt vastupidavateks karmide ekspluatatsioonitingimuste suhtes, mis on seda tüüpi transpordivahendite puhul iseloomulikud.

Ambitsioonikad plaanid Kässbohreril on oma esindused rohkem kui 48 riigis üle kogu maailma. 

Poolas, Leedus, Lätis ja Eestis on Kässbohreri toodete peamine maaletooja TIMEX S.A.

Kässbohreril on plaanis jõuda Euroopa haagisetootjate hulgas kolmandale kohale.

Autor: Jelena Mostovaja

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077