Autor: Tanel Raig • 22. veebruar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

SmartPOSTi pakisaatmise hinnad kasvavad

SmartPOST tõstis poolest veebruarist hindasid eraklientidele, äriklientide hinnatõus seisab ees märtsi algusest. Mõlemal juhul on hinnatõus 20 sendi võrra, ehk olenevalt kapi suurusest on pakisaatmise teenus varasemast 4-8% kallim.

Itella SmartPOSTi tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul on neile logistikaettevõttena kõige suuremad kuluartiklid kütuse- ja rendihinnad ning nende tõus 2011. aasta jooksul on SmartPOSTi äri oluliselt mõjutanud. „Kütuse ja muude sisendite hinnad jätkavad tõusmist ka jooksval aastal. Seega hinnatõusuga vastuvoolu ujumine sunniks meid pikemas perspektiivis teenuse kvaliteedis mööndusi tegema,“ nentis Eelmaa.

Meie pakiautomaadid asuvad kaubanduskeskuste sisepindadel, mis iseenesest toovad kaasa lisakulu, kuid samas ei pea kliendid kunagi muretsema oma mugavuse või saadetiste riknemise pärast ilmastikuolude tõttu, lisas Eelmaa. Samuti on sundinud teenuste hindasid üle vaatama viimaste aastate ligikaudu 50%-line kütusehinnatõus.

Eelmaa andmetel oli 2011. aasta SmartPOSTi jaoks üldkokkuvõttes edukas - pakimahud kasvasid võrreldes 2010. aastaga 86% ning mitme kuu vältel oldi ka jooksvalt kasumit. Samas aasta tervikuna lõpetasi siiski kahjumiga, tunnistas Eelmaa. „Kuna SmartPOST pakub vaid pakiautomaadi kaudu paki saatmise teenust, siis ei ole meil võimalik oma tegevuskulusid mõne teise postiteenuse või toote arvelt subsideerida nagu seda saavad teha mõned konkureerivad ettevõtted,“ lisas ta.

SmartPOST on hindu varem korrigeerinud kahel korral:  2010. aasta alguses eraklientidele ja 2011. aasta alguses äriklientidele.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077